قاتل افغان  پس از بازگشت از ترکیه دستگیر شد

مرد افغان که پس از قتل زن ایرانی به ترکیه گریخته بود 9 ماه پس از جنایت و به محض بازگشت به تهران دستگیر شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران، این جنایت اواخر شهریور پارسال در خانه‌ای واقع در منطقه خزانه تهران رخ داد. با اعلام موضوع به کلانتری 160 خزانه تیمی ازمأموران راهی محل جنایت شدند.آنها به محض ورود با جسد شهلا -41 ساله - که با ضربات متعدد کارد به قتل رسیده بود روبه‌روشدند. درنخستین تحقیقات نیزمشخص شد پسر 9 ساله مقتول پس از بیدار شدن از خواب با جسد مادرش روبه‌رو شده و همسایه‌ها را با خبرکرده بود.
بدین ترتیب پرونده به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران، برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی قرار گرفت.با آغاز تحقیقات، مشخص شد که عامل یا عاملان جنایت براحتی وارد خانه مقتول شده و سرقتی هم رخ نداده است. اما کارآگاهان در تحقیق از همسایه‌ها دریافتند از مدتی قبل یک مرد افغانی به خانه شهلا رفت و آمد داشته و همین موضوع باعث اعتراض همسایه‌ها نیز بوده است. همچنین در بررسی سوابق مقتول مشخص شد او پیش از این دو بار به اتهام نگهداری موادمخدر دستگیر و زندانی بوده است. با توجه به اطلاعات به‌دست آمده، شناسایی جوان ناشناس افغان در دستور کارقرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی هویت غلام - 23 ساله - شدند. درادامه نیز مشخص شد او در کار خرید و فروش موادمخدر بوده است.با کشف این سرنخ‌ها کارآگاهان به مخفیگاه متهم رفتند اما دریافتند وی همزمان با جنایت از تهران متواری و به صورت غیرقانونی به ترکیه گریخته است.
با گذشت 9 ماه از این جنایت سرانجام چند روزقبل کارآگاهان اطلاع یافتند «غلام» به تهران بازگشته و دوباره فعالیت خود را در زمینه خرید و فروش موادمخدر از سر گرفته است؛ بنابراین بلافاصله مخفیگاهش را شناسایی کرده و او را به اداره آگاهی منتقل کردند.
«غلام» در بازجویی‌ها نخست منکر هرگونه ارتباط و آشنایی با قربانی جنایت شد اما سرانجام پس ازچند روز مقاومت و زمانی که با مستندات پلیس روبه‌روشد لب به اعتراف گشود و ارتکاب قتل شهلا را پذیرفت:
«از طریق یکی از دوستانم با شهلا آشنا شدم؛ مواد مخدررا در خانه او نگهداری می‌کردم و در ازایش به او پول می‌دادم.شب حادثه، با همسرم جروبحث کرده بودم و اومرا از خانه بیرون کرد. چون جای خواب نداشتم؛ به خانه شهلا رفتم. می‌دانستم که او با پسر کوچکش تنها زندگی می‌کند.نیمه شب از او خواستم تا صدای تلویزیون را کم کند تا بتوانم استراحت کنم اما ناراحت شد وضربه‌ای به صورتم زد من هم زدمش او نیز به آشپزخانه رفت و چاقویی برداشت و به سمت من حمله کرد. بلافاصله چاقو را از دستش گرفتم و چندین ضربه به شکمش زدم و بسرعت فرارکردم. پس از چند روز به ترکیه فرار کردم اما چند ماه بعد به تصوراینکه پلیس ازتعقیبم دست کشیده، برای کار و زندگی به تهران برگشتم اما خیلی زود دستگیر شدم.سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، دراین باره گفت: «متهم با قرار بازداشت موقت و برای انجام تحقیقات پلیسی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قراردارد.»

20106

کد خبر: 658232

وب گردی

وب گردی