همکاری گروه موسیقی «مینور» با نوازندگان ترکیه ای

گروه موسیقی «مینور»، در همکاری با شماری از نوازندگان ترکیه ای، هشت قطعه را با محوریت ساز قانون و کلارینت سل ضبط کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی گروه «مینور»، مهدی فراهانی، نوازنده قانون و یکی از اعضای اصلی گروه «مینور»، با اعلام این خبر گفت: این آثار که در ژانر موسیقی بی کلام (فیوژن، تلفیقی) ساخته شده اند، در حرفه ایی ترین استودیو های ترکیه (استانبول) ضبط و میکس شده اند که بزودی به شکل موزیک ویدئو وارد بازار می شوند.
وی در ادامه افزود: در این آثار با بهترین گروه ها و نوازنده های اروپا و ترکیه، از جمله گروه بزرگ زهی «استانبول استرینگ»، گروه زهی «نیو ورد«، «شنل آرکن»، «ویسل سامان اوغلو»، «ایلتر کورجالا»، «سرهان یاسدیمن« و «امراه» همکاری کرده ایم، چهره هایی که در ایران و به ویژه در میان موسیقی دان ها و نوازنده های ایرانی شناخته شده هستند.
این نوازنده قانون گفت: درباره ساز قانون و کلارینت سل که محور اصلی سازبندی و تنظیم این قطعه ها است، باید خاطرنشان کنم که هر دوی این سازها را با این سونوریته (نوع صدا دهی) برای نخستین بار در ایران ما ضبط کرده ایم. انگشت گذاریی که روی ساز قانون انجام شده و کلارینت سل که کوکی از این ساز جهانی است، از لحاظ اجرایی و صدایی کاملاً متفاوت از صدایی است که تا به حال از قانون و کلارینت شنیده ایم.
محمد زرنوش، نوازنده کلارینت سل و دیگر عضو اصلی «مینور»، هم درباره ی این آثار گفت: خوشحالم که پس از سه سال تلاش و ضبط های پی در پی به نتیجه مطلوبی رسیده ایم. در این مجموعه در تلاش بودیم که آثاری با کیفیت معیارهای بین المللی تولید کنیم، از این رو از حضور نوازندگان ترکیه و ایران در این آثار استفاده کردیم.
وی افزود: همه قطعه های این مجموعه با آهنگسازی بنده و مهدی فراهانی انجام شده و در خلق ملودی ها در تلاش بودیم که علی رغم تکنیکی و علمی بودن، در تولید آثار سلیقه احساسی مردم نیز کاملاً در نظر گرفته شده باشد. بر این باوریم که با شنیده شدن این سبک از موسیقی و با ساختن این ملودی ها می توانیم سلیقه مردم را از شنیدن موسیقی های سرگرم کننده به موسیقی های علمی و احساسی تغییر دهیم. امید حق شناس نیز کارگردان این آثار ویدئویی بوده که با توجه به ظرفیت های موجود در ایران، نهایت تلاش خود را برای این منظور کرده است.
این نوازنده گفت: بزودی تور کنسرت های گروه موسیقی «مینور» در داخل کشور و شهرهایی از ترکیه برگزار خواهد شد که اطلاعات تکمیلی در آینده منتشر می شود.
چندی پیش نیز رسانه های مطرح ترکیه، از جمله روزنامه ی «صبح ترکیه» با انتشار گزارش های مختلف به فعالیت های این گروه ایرانی و همکاری هایش با نوازنده های ترکیه ای پرداخته بودند.

508502

کد خبر: 658253

وب گردی

وب گردی