شکایت گروهی از موسیقیدانان از یوتیوب

گروهی از موسیقیدانان شهیر در نامه ای به رییس کمیسیون اروپایی، از تضییع حقوق خود توسط بعضی وبگاه ها مانند یوتیوب شکایت کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری های رویترز و د.پ.آ آلمان، بیش از یکصد موسیقیدان مطرح دنیا در این نامه به ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اروپایی، اظهار کرده اند که یوتیوب و دیگر سایت های اینترنتی با انتشار رایگان ویدئوها و قطعات موسیقی هنرمندان، آنها را از حقوق قطعی شان محروم می کنند.
این موسیقیدانان از یونکر خواسته اند «اکنون اقدامی را در این زمینه صورت داده» و زمینه را برای توجه به حقوق منصفانه هنرمندان و موسیقیدانان فراهم سازد.
امضاکنندگان این نامه نگرانی خود را از بابت انتشار موسیقی توسط یوتیوب با حدود یک میلیارد استفاده کننده بیان داشته و نوشته اند «این وضعیت آینده صنعت موسیقی را با خطر روبرو می سازد».
در بخش دیگری از این نامه آمده است: خلا قانونی موجود در زمینه رعایت حقوق پدیدآورندگان و سرمایه گذاران موجود آشفتگی فراوان در بازار موسیقی می شود.
کمیسیون اروپایی نیز روز گذشته دریافت این نامه را تایید کرد و اطلاع داد پیشنهاداتی برای رسیدن به توافقی معتبر در ماه های آتی در دستور کار قرار دارد.
نامه اعتراضی مشابهی اخیرا خطاب به کنگره آمریکا ارسال شده است که در آن خواننده ها و موسیقیدانان مشهور آمریکایی خواستار تصویب قانونی برای نظم بخشیدن به این وضع آشفته شده اند.
با وجود این مسئولان یوتیوب اظهار کرده اند: دیدگاه متفاوتی نسبت به این موضوع دارند و حدود سه میلیارد دلار (دو میلیارد و 700 میلیون دلار) از طریق تبلیغات در فضای یوتیوب وارد بازار موسیقی شده است.

منبع ایرنا

508502

کد خبر: 658257

وب گردی

وب گردی