روایتی از چند اردوی مختلط در دانشگاه علم و صنعت

نماینده دانشجویان معترض به برگزاری اردوهای مختلط در دانشگاه علم و صنعت گفت: آئین‌نامه اردوهای دانشجویی ایراد دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، پس از اعتراض 300 نفر از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به برگزاری اردوهای مختلط، سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در اظهاراتی ضمن تکذیب برگزاری اردوهای مختلط در دانشگاه‌های کشور با مجوز وزارت علوم اعلام کرد: آئین‌نامه‌های موجود در این زمینه نقص ندارد، این در حالی‌است که برخی مسئولان دانشگاه از نقص آئین‌نامه‌های موجود در این زمینه خبر می‌دهند.

محمد حسنی نماینده دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در واکنش به اظهارات معاون فرهنگی وزارت علوم درباره اردوهای مختلط دانشجویی، گفت: گزارش کامل اردوهای دانشجویی دانشگاه علم و صنعت به همراه برخی افراد و تشکل‌های برگزارکننده در نامه‌ دانشجویان به وزیر علوم ارسال شده است.

این دانشجوی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اظهارات معاون وزیر علوم افزود: اینکه دانشجویان را به این تهدید می‌کنند که "نباید اخباری منتشر شود که درست نیست، البته ما بنای برخورد نداریم و بنای ما گفت‌وگوست" حاکی از رفتار شتاب‌زده آنهاست.

برگزاری چند اردوی مختلط در طول یک ماه در دانشگاه علم و صنعت

حسنی با بیان اینکه اعلام کردند تنها 13 اردوی مختلط در دانشگاه‌ها برگزار شده است، گفت: دانشجویان علم و صنعت آمار اردوهای اردیبهشت‌ماه دانشگاه خود را به طور میانگین هفته‌ای 2 اردو با مجوز معاونت فرهنگی اعلام کردند، مسئولان انکار می‌کنند و اردوها را حاصل قرارهای دانشجویان بدون اطلاع معاونت فرهنگی می‌دانند و این در حالی است که بودجه این اردوها از بیت‌المال هزینه می‌شود.

او ادامه داد: اگر بنا به برخورد باشد و ادعای 300 نفر از دانشجویان دروغ است، همه را محاکمه کنند، ما که نام و شماره دانشجویی و امضای آنها را منتشر کردیم، اما قبل از آن بگویند به اظهارات نماینده نهاد رهبری در کمیته اردوها و مدیر فرهنگی دانشگاه علم و صنعت چه پاسخی خواهند داد.

این دانشجوی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: حجت‌الاسلام غلامی مسئول نهاد رهبری دانشگاه علم و صنعت در جلسه اردوهای دانشگاه بارها نسبت به برگزاری اردوهای مختلط در دانشگاه اعتراض کردند و حتی گاهی اوقات جلوی اتوبوس اردوی مختلط را گرفته‌اند که این امر با اعتراض معاون فرهنگی دانشگاه مواجه شده است.

حسنی گفت: مسئولان نهاد رهبری بارها بر ضعف آئین‌نامه‌ برگزاری اردوها تاکید کردند و مهمترین مسئله را خارج دانستن اردوی علمی از حیطه اردوهای دانشجویی و مسائل و شرایط قانونی مربوط به آن اعلام کردند.

او گفت: فقط در اردیبهشت‌ماه که آخرین ماه برگزاری کلاس‌ها بوده است، چندین اردو به شکل مختلط برگزار شده است. اردوی بابلسر، کرمان یا یزد در اردیبهشت‌ماه به صورت اردوی مختلط چند روزه در این دانشگاه برگزار شد. اردوی یک روزه بازدید از کارخانه‌های ایران خودرو و پگاه هم به راحتی قابل تفکیک بوده‌ اما باز هم به شکل مختلط برگزار شد.

آئین‌نامه اردوی دانشجویی اصلاح شود

او افزود: خواسته مهم 300 نفر از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت اصلاح آیین‌نامه است. معاون فرهنگی وزارت علوم ایرادات آیین‌نامه‌ را منکر شدند در حالی که خودشان اذعان داشتند که اردوهای علمی مقوله کاملا جدایی است، اعتراض دانشجویان علم و صنعت به همان اردوی علمی است که به بهانه اردوی علمی دانشجویان چند روز به کویر و دشت می‌روند و فسادهایی رخ می‌دهد.

این دانشجوی دانشگاه علم و صنعت گفت: ماده 25 آئین‌نامه، اردوهای دانشجویی همه وزارتخانه‌ها و نهادهای رسمی دیگر را از حیطه این آیین‌نامه خارج می‌کند، یعنی برای برگزاری اردوی مختلط کافیست با یکی از ارگان‌های دولتی خارج از دانشگاه‌ها هماهنگ باشید.

حسنی گفت: تبصره ماده 2 آئین‌نامه اردوهای دانشجویی اعلام می‌کند که اگر با گروه آموزشی خودتان در دانشکده هماهنگ باشید و از آن‌جا مجوز بگیرید، هیچ نیازی به اجرای این آیین‌نامه و پاسخ‌گویی به وزارتخانه و دانشگاه و ... ندارید. این موضوع حتی این اجازه را به دانشگاه‌ها داده است که برای خودشان آیین‌نامه اجرایی اردوهای مختلط طراحی نموده و فرم‌های مربوط به آن را طراحی کنند.

این دانشجوی دانشگاه علم و صنعت گفت: آئین‌نامه فعلی مربوط به 9 سال پیش است که بسیاری از موارد را هم بدون وجود آئین‌نامه دوم از حیطه خود خارج اعلام می‌کند، لذا نمی‌تواند آئین نامه مناسبی برای دانشگاه‌ها باشد.

20104

کد خبر: 658443

وب گردی

وب گردی