حق شناس: فکر و ذکر احمدی نژاد در 3 سال اخیر، کاندیداتوری در انتخابات بوده است

یک تحلیل اصلاح طلب معتقد است طیف گسترده ای از عقلای اصولگرا به رهبری مثلث ناطق، لاریجانی و باهنر از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت خواهند کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از انتخاب، محمد جواد حق شناس در رابطه با احتمال بازگشت احمدی نژاد به عرصه سیاسی، اظهار داشت: این جز حقوق احمدی نژاد است که بتواند مجددا در عرصه سیاست حضور پدیا کند، البته ایشان اگر نیاید ما تعجب می کنیم.

وی افزود: احمدی نژاد در یک برهه مجبور شد از عرصه سیاست به خاطر پایان دوره ریاست جمهوری اش کنار بکشد. او در اواخر دولت خود به دنبال اجرایی کردن مدل مدودف - پوتین در ایران بود، ولی گزینه ای که ایشان روی آن دست گذاشته بود، مشایی بود که حساسیت بالایی نسبت به او وجود داشت و نهایتا تایید صلاحیت نشد.

حق شناس ادامه داد: در این چند سال اخیر، احمدی نژاد طبیعتا تمام فکر و ذکرش بازگشت مجدد به عرصه قدرت بوده و هیچگاه از این اندیشه فاصله نگرفته است، به خصوص با توجه به حجم عظیمی از قدرت مالی که در آن 8 سال تیمشان جمع کردند.

وی تصریح کرد: با فروپاشی طبقه متوسط که به نظر می رسید جز ماموریت های اصلی احمدی نژاد بود شکل گرفت. این طبقه که نوکیسه هستند، منافع اقتصادیشان پیوند جدی با بازگشت مجدد احمدی نژاد خورده است.

حق شناس در پاسخ به سئوالی در رابطه با چگونگی واکنش جامعه به کاندیداتوری احتمالی احمدی نژاد گفت: معمولا تصمیم گیری در فضاهای بزرگ اجتماعی تک عاملی نیست و به دهها فاکتور بستگی دارد که آنها روی همدیگر اثر خواهد گذاشت. با این حال، به نظر من، تیم احمدی نژاد یک پایه رای دارد، همان پایه رایی که در سال 84 توانست جمع و جور کنند.

وی با اشاره به استراتژی اصولگرایان در یکسال باقی مانده دولت روحانی گفت: اصولگرایان سعی می کنند که اشتباهاتشان در 84 را دوباره تکرار نکنند و از طریق تجمیع کاندیداهایشان، فضای درون اصولگرایی را مدیریت کنند تا با تعدد کاندیدا وارد میدان نشوند.

حق شناس اضافه کرد: اصولگرایان در عین حال رو به تخریب گسترده و جدی دولت روی آورده اند. برای مثال، در بحث فیش های حقوقی به خاطر ضعف تیم اقتصادی و رسانه ای دولت و عملکرد نامناسبشان، خالفان توانستند بهره لازم را بگیرند و به توفیقاتی برسند.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه کدام طیف از اصولگرایان از روحانی حمایت می کنند، گفت: مثلث ناطق نوری، لاریجانی و باهنر پشت روحانی خواهند ایستاد.

این تحلیلگر با اشاره به دیگر چهره های جریان اصولگرا گفت: فکر م یکنم آقای قالیباف تلاش خودش را خواهد کرد تا بتواند در جهت کاندیداتوری خود، انسجامی در طیف وابیسته به خود ایجاد کند، ولی با وجود روحانی و دیگر چهره های رسمی و همچنین جریان تندرو اصولگرا که هیچوقت راضی نشدند پشت سر او بایستند، شانسی ندارد.

202/201

کد خبر: 658529

وب گردی

وب گردی