آمادگی پلیس راهور برای سفر تعطیلات عید فطر

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه برخی تخلفات حادثه ساز از جمله تجاوز از خط وسط جاده‌ها و عدم حرکت از شانه خاکی، خط قرمز پلیس محسوب می‌شوند، گفت: بی تردید پلیس ضمن آمادگی با چنین تخلفاتی برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سرهنگ عین ا... جهانی در حاشیه جلسه تمهیدات سفرهای تابستانی که در وزارت کشور انجام شده بود گفت: همه سازمان‌های درگیر در بحث سفرها به ویژه سفرهای تابستانی که با تعطیلات عید سعید فطر آغاز می‌شود تمام توان خود را برای برگزاری سفرهای بدون حادثه اتخاذ کرده‌اند.

او افزود: پلیس راهور ناجا نیز تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا سفرهای شهروندان با آرامش و بدون حادثه انجام شود. در این میان بی تردید با تخلفات حادثه ساز برخورد شدیدی انجام خواهد شد و هر راننده‌ای که دو تخلف حادثه ساز را به صورت همزمان انجام دهد خودرو تا 72 ساعت متوقف خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجابه همکاری دستگاه‌های اجرایی با پلیس راهور ناجا در بحث سفرهای تابستانی اشاره کرد و افزود: قطعا در حل مشکلات اجرایی دستگاه‌ها در کنار پلیس خواهند بود و در این میان از مدیران شهرستانی نیز درخواست می‌کنیم تا حداکثر همکاری را با پلیس راهور داشته باشند چرا که حتی یک چاله می‌تواند در یک مسیر موجب بروز حادثه شود.

او ادامه داد: امیدواریم که مدیران شهرستانی اصراری برای عبور مسافرین از درون شهرها نداشته باشند چرا که این مسئله باعث افزایش حجم ترافیک در معابر می‌شود.

سرهنگ جهانی از رانندگانی که قصد سفر در این ایام دارند درخواست کرد پیش از سفر ضمن بازدید فنی وسیله نقلیه طول سفر را جزئی از سفر محسوب کنند و برای رسیدن به مقصد عجله‌ای نداشته باشند. همچنین همه رانندگان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌ها از طریق سامانه پلیس راهور ناجا به آدرس www.rahvar120.ir و یا شماره تلفن 88255555 از آخرین وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل نمایند.

او تاکید کرد: رانندگان باید با برنامه‌ریزی مناسب در امر توزیع سفر یاری رسان مسئولین باشند چرا که قطعا مسیرها ظرفیت مشخصی دارند و اگر توزیع سفر به درستی انجام نشود شاهد پر حجم شدن ترافیک در جاده‌ها خواهیم بود.

او با اشاره به اهمیت بحث امدادرسانی و انتقال مصدومین در جاده‌های کشور گفت: قطعا با همکاری شهروندان انتقال مصدومین با سرعت بیشتری انجام می‌شود و این هم موجب خواهد شد که آمار کشته شدگان سوانح رانندگی کاهش یابد.

20106

کد خبر: 658551

وب گردی

وب گردی