فوت پدر شهید مدافع حرم در جاده مرگ /دریغ از گوشهای شنوا و چشمان بینا

حسین رستگارفر*

بسمه تعالی

عرض تسلیت به جهت درگذشت پدر شهید بزرگوار مدافع حرم مهدی حیدری که بعد از حضور در راهپیمایی روز قدس هنگام رانندگی در جاده ورامین به چرمشهر که به جاده مرگ شهرت دارد دچار حادثه رانندگی شده و به پسر شهید خود ملحق شد و تأسف شدید بدلیل سهل انگاری در اجرای تعریض پروژه تاریخی جاده وارمین_آبباریک_چرمشهر که سالهاست مورد سوژه مردم و رسانه ها قرار گرفته است,اما دریغ از گوشهای شنوا و چشمان بینا...

این جاده که جاده ای صنعتی است...البته این را ما نمی گوییم بلکه برگه های جریمه پلیس راهور می گویند که در انتخاب نوع جریمه ارزش جاده را با مبالغ عبور از منطقه صنعتی بیان می کنند... از طرفی جای بسی خوشحالی ست که از مسیری صنعتی عبور می کنیم ولی از طرفی دیگر چه فایده؟ که از امنیت جاده سودی نبردیم, اما از رؤیت برگه های جریمه معلوم می شود که از چه جاده ی با ارزشی عبور می کنیم نه جاده مرگ!

آیا بعد از تأسیس دو شهرک صنعتی سالاریه و چرمشهر که مهمترین قطب صنعت چرم ایران نام دارد, به این فکر نیفتادیم که روزی از لحاظ اقتصادی به جهت ارزش استراتژیک صنعت چرم و صادرات محصولات آن که چهارمین یا پنجمین صادرات غیر نفتی کشور است, برای پیشرفت شهر یا منطقه بدلیل وجود چنین ظرفیت و پتانسیل عظیم گامی برداریم؟

ارزش دادن به صنعت, راه میخواهد..... راه رسیدن به صنعت, ارزش می خواهد.

با نگاهی کوتاه به سالهایی که گذشت می بینیم چند نفر از عزیزانمان در این راه پر خطر به صنعت که از دهستان شهید پرور آبباریک می گذرد جانشان را ازدست داده اند؟
مردمی ولایت مدار و انقلابی که سالهای دفاع مقدس و بعد از آن ثابت کرده اند که مردمان روزهای سخت هستند.

حال این عزیزان که شهیدانی را در راه انقلاب و جنگ داده اند آیا باید زیر سایه امنیت و آرامش بعد از گذراندن آن روزهای سخت این گونه در عزای عزیزان خود بنشینند؟
کشته شدن 6 نفر از اعضای یک خانواده ومجموعا 8 نفر در دوهفته گذشته گواهی ایست بر این مدعا که در طول ماه ها و سالهای گذشته متأسفانه آمار کشته شدگان این جاده مرگبار چه تعداد را شامل می شود.

انگار روزهای سخت تمامی ندارد.نا گفته نماند این جاده پر خطر علاوه بر آبباریک که در فاصله 7 کیلومتری ورامین قرار دارد,مسیر عبور و مرور مردمان زحمتکش روستاهای خالد آباد,دمز آباد,کویر آباد,فخر آباد و کارگران عزیز و زحمتکش,صاحبان صنایع ,رانندگان حمل مواد اولیه و ترانزیت این دو شهرک که هر روز این مسیر را از ورامین و بالعکس طی میکنند و خانوداه هایی که به امید بازگشت عزیزانشان هستند, هم می باشد.

امید است مسئولین کشور با نگاهی ویژه به این ظرفیت مهم که با قرار گرفتن در جوار اتوبان حرم تا حرم ارزش و اعتباری دیگری هم به این منطقه داده,قدر شناس مردم عزیز این روستاها و پرسنل عزیز این دو شهرک باشند و به تنها خواسته بجای آنها که امنیت جاده ای است پاسخ مثبت دهند.

"تعریض و چند بانده کردن 25 کیلومتر از جاده ورامین_آبباریک_چرمشهر متصل به آزاد راه حرم تا حرم ,خواسته اصلی این عزیزان است."

انشاله بزودی با همت تمامی مسئولین دلسوز عزیز با افتخار آغازگر این پروژه مهم در سطح منطقه باشیم.

*فعال رسانه ای شهرستان ورامین

20106

کد خبر: 658563

وب گردی

وب گردی