طه هاشمی: همه دانشجویان باید در دانشگاه آزاد اسلامی از حقوق برابر برخوردار باشند/ با هر تفکری انصاف را رعایت کنیم

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع فعالان تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه، فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش این دانشگاه در جامعه را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، دکتر سید طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست فعالان تشکل‌های دانشجویی با رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید یاد بگیریم به هر حزب، تفکر یا پایگاهی معتقد هستیم انصاف را رعایت کنیم. من احساسات شما دانشجویان را با همه وجود درک می‌کنم و به آن‌ها احترام می‌گذارم، اما اگر کسی در گذشته خلاف عمل کرده، در آینده نباید آن راه دنبال شود. اگر ما به عملکرد نامطلوب گذشتگان منتقد هستیم، باید تلاش کنیم به‌گونه‌ای عمل کنیم که آیندگان به عملکرد ما خرده نگیرند.

او افزود: هیچ‌کدام از مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی حق ندارند بین دانشجویان تبعیض قائل شوند. تفاوت دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های دولتی، عدم‌ وابستگی به بودجه دولت است. این دانشگاه مردم‌نهاد است و دانشجویان برای تحصیل در آن شهریه پرداخت می‌کنند، در نتیجه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی حق ندارند حق دانشجوی یک طیف را بگیرند و به دانشجویان طیف‌ دیگر بدهند و همه دانشجویان باید در این دانشگاه از حقوق برابر برخوردار باشند.

هاشمی گفت: سیاست‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده همواره به نحوی بوده که اگر کسی در این دانشگاه تخلفی مرتکب شده، با قاطعیت با آن‌ها برخورد شده است. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مدت فعالیت خود نشان داد که تا آخر ایستاده و با متخلفان برخورد کرده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: متاسفانه آن‌طور که باید به دانشگاه آزاداسلامی توجه نمی‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی به حق خود نرسیده است. زیرا عده‌ای یک ذهنیت اشتباه درباره دانشگاه آزاد اسلامی را ایجاد کرده‌اند. این دانشگاه در زمینه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی‌، دانشجویی و فرهنگی اجتماعی بسیار خوب عمل کرده است، مثلاً در حوزه فرهنگی‌، هنری و اجتماعی در طول دو ماه گذشته اولین جشنواره تئاتر دانشجویی در مشهد مقدس برگزار شد و حدود 270 گروه در این جشنواره اجرا داشتند. حتی برای آن دسته از گروه‌هایی که دارای شاخص های لازم برای اجرا نبودند کارگاه‌های آموزشی ترتیب داده شد.

هاشمی گفت: از طرفی اولین جشنواره ملی دانشجویی فرهنگ اقوام و میراث معنوی در کرمان از سوی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. این جشنواره هر شب میزبان حدود 3هزار نفر بود که از اجراها دیدن کردند.

او همچنین به برگزاری اولین جشنواره فیلم سنگر که موضوعش فیلم کوتاه دانشجوئی در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود اشاره کرد که همزمان با سالگرد تاسیس دانشگاه در شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به طرح‌های ماندگار فرهنگی اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها اکنون به مرحله فراگیری رسیده و شامل طرح‌های ماندگار فرهنگی، رخدادی، کالبدی، ساختاری، نهادی و طرح‌های ماندگار فرهنگی در زمینه مطالعات بنیادی فرهنگی و نیز تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی است. همچنین کانون‌های دانشجویی در سال‌های اخیر از تعدادی محدود به 900 کانون رسیده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به اجرای طرح ملی استعدادیابی حوزه هنر دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر حتی 10 درصد این استعدادهای هنری شناسایی شوند و در قالب کارگاه‌های آموزشی، آموزش ببینند تحول بزرگی در حوزه فرهنگی و هنری ایجاد می‌شود. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همیشه در حوزه‌های دانشجویی و فرهنگی خوش درخشیدند. به عنوان مثال در نمایشگاه قرآن 3 اثر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده و به عنوان آثار برتر برای نمایش در هفته فرهنگی فرانسه انتخاب شدند.

او به خبرسازی‌های مختلف علیه دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر در گذشته بین مدیریت دانشگاه و دانشجویان فاصله بود، با تلاش و درایت در مدیریت اخیر این فاصله از بین رفته است.

هاشمی افزود: از مهر 92 که تیم مدیریتی جدید مستقر شده، تا به حال حتی یک مجوز اردوی مختلط فرهنگی دانشجویی داده نشده و هیچ کنسرتی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار نگردیده است. البته موسیقی فاخر در دانشگاه‌ها وجود داشته و اخیرا در شورای اسلامی شدن دانشگاه مصوبه‌ای درباره موسیقی فاخر در دانشگاه‌ها به تصویب رسید و در قالب بخشنامه‌ای هم به دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

او به تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این تفاهمنامه، تجهیز و ایجاد سالن‌های سینمایی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای دسترسی مناطق دور افتاده به سالن‌های پخش فیلم بود. اما متاسفانه در این مورد نیز مخالفان دانشگاه آزاد اسلامی مثل همیشه نسبت به فعالیت‌های درخشان دانشگاه موضع منفی اتخاذ کردند. در حالی که اگر اندکی دقت کرده بودند، می‌فهمیدند که این اقدام می‌تواند یک جریان فرهنگی مثبت و ارزشی را در شهرهایی که سالن نمایش فیلم ندارند نمایندگی کند و کاملا در راستای کمک به توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور است.

20101

کد خبر: 658576

وب گردی

وب گردی