کاتب: لایحه برنامه ششم توسعه تقدیم مجلس می شود/تعطیلات نمایندگان به تاخیر افتاد

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تعهد کرده که ظرف امروز یا هفته جاری لایحه برنامه ششم توسعه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا کاتب در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: دولت تعهد کرده که ظرف امروز یا هفته جاری لایحه برنامه ششم توسعه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.


کاتب اگر چه این لایحه یکبار در مجلس نهم به مجلس ارائه شده و بررسی شده بود اما دولت، اصلاحاتی در آن لایحه انجام داده و آن را مجددا به مجلس ارائه می کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این لایحه به محض ارائه به مجلس از سوی دولت، چاپ و در اختیار نمایندگان قرار داده می شود و نمایندگان پنج روز فرصت دارند که پیشنهادات خود را به کمیسیون های تخصصی ارائه دهند افزود: کمیسیون های تخصصی نیز 10 روز فرصت دارند که این پیشنهادات را مورد بررسی قرار دهند.


وی افزود: بعد از این 10 روز، کار کمیسیون تلفیق مجلس آغاز می شود، این کمیسیون 15 روز فرصت دارد تا این لایحه را بررسی کند البته بررسی این لایحه در کمیسیون تلفیق تا 15 روز دیگر قابل تمدید است. به محض بررسی این لایحه در کمیسیون تلفیق مجلس، این لایحه در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به دلیل بررسی لایحه برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی دو هفته دیگر جلسه علنی خواهد داشت و تعطیلات تابستانی نمایندگان به دو هفته دیگر موکول شد.
پیش از این بنا بود که نمایندگان مجلس از هفته آینده به تعطیلات تابستانی بروند.

201/201

کد خبر: 658721

وب گردی

وب گردی