مشکلات تغذیه ای دانشجویان صنعتی ارومیه بررسی شد

پس از  اعتراضات دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه به وضعیت کیفیت غذا در این دانشگاه جلسه دانشجویان با رئیس این دانشگاه برگزار شد و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، در این جلسه عبداللهی شریف رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه در جلسه با اعضای شورای صنفی و فعالان صنفی به دلیل مسائل و اتفاقات مربوط به زمان اعتراض دانشجویان از نمایندگان دانشجویان دلجویی کرد.

در این جلسه خواسته ها و مطالبات دانشجویان در رابطه با کیفیت غذا به اطلاع رئیس دانشگاه رسید و نتایجی حاصل شد که تا شروع ترم آینده سعی در برطرف کردن آنها می شود.

«متن صورتجلسه دانشجویان با رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه به شرح زیر است:

1. بودجه غذا از اول مهر از سایر هزینه ها جدا، ذخیره و هزینه خواهد شد.

2. قرارداد با پیمانکار فعلی فسخ شده و اجازه شرکت در مناقصه به وی داده نخواهد شد.

3. شورای صنفی حق نظارت کامل در مفاد قرارداد و همچنین عقد قرارداد با پیمانکار جدید را دارد.

4. سلف آزاد از ترم آتی برای ارائه خدمات وعده های ناهار و شام مجددا شروع به کار خواهد کرد.

5. استخدام کارشناس تغذیه برای ارزیابی کیفیت وعده های غذایی.

6. شورای صنفی حق نظارت کامل نسبت به رعایت بهداشت و پخت و پز غذا در آشپزخانه پیمانکار غذایی را خواهد داشت.

همچنین در رابطه با مشکلات خوابگاهی و سرویس های ایاب ذهاب نیز بحث و گفتگوهایی صورت گرفت که ریاست دانشگاه قول مساعدت و پیگیری های لازم برای حل مشکلات را داد. گفتنی است مشکلات هر بخش به صورت جداگانه و کامل طی نامه هایی در اختیار وی قرار داده شد.

اعتراض هفته گذشته شورای صنفی و دانشجویان خوابگاه های خلیلی و شهید بهشتی صرفا جنبه صنفی داشته و هدف بهبود وضعیت وعده های غذایی دانشگاه بود. در روز های اخیر اتفاقاتی در داخل خوابگاه ها افتاد که شبهه استفاده ابزاری و بهره برداری های منفعت طلبانه و سیاسی کارانه برخی جناح های دانشگاهی از این اعتراض صرفا صنفی را بوجود آورد .

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه لازم می داند بار دیگر از این جناح های سیاسی اعلام برائت کرده و اقدام این افراد را تنها در راستای سوء استفاده از مسائل صنفی برای پیشبرد اهداف منفعت طلبانه خود می داند.»

20104

کد خبر: 658724

وب گردی

وب گردی