قیمت بنزین در بازار آسیا در آستانه ٦٠ دلار قرار گرفت

قیمت بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ٢٤ژوئن (جمعه، ٤ تیرماه) پس از دو هفته، افزایش یافت و در آستانه ٦٠ دلار قرار گرفت.

قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ٢٤ ژوئن (جمعه، چهارم تیرماه) با یک دلار و ٧٢ سنت افزایش به ٥٩ دلار و ٤٠ سنت رسید؛ کم شدن عرضه بنزین، سبب افزایش قیمت این فرآورده نفتی و بالطبع افزایش قیمت آن نسبت به نفت خام شاخص دبی در بازار آسیا شده است. سطح ذخیره سازی بنزین در ذخایر خشکی سنگاپور به ١٢ میلیون و ٩٠٠ هزار بشکه، کمترین سطح در ٦ ماه گذشته رسیده است.

به گزارش نشریه هفتگی تحولات بازار نفت و گاز مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت گازوییل نیزدر بازار سنگاپور در هفته مورد بررسی ٨٤ سنت افزایش یافت و به ٥٨ دلار و ١٤ سنت به ازای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت نفت کوره نیز در بازار آسیا به ٣٧ دلار و ٤٣ سنت به ازای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته یک دلار و ٨٥ سنت افزایش نشان می دهد.

حجم پایین سطح ذخیره سازی نفت کوره از یک سو و افزایش تقاضا برای این فرآورده سنگین پالایشگاهی از سوی نیروگاهها و شرکتهای کشتیرانی فعال در آسیا از سوی دیگر، سبب افزایش قیمت نفت کوره و کم شدن اختلاف قیمت آن با نفت خام به کمترین سطح در سه ماه گذشته شده است.

قیمت بنزین در بازار روتردام در هفته مورد بررسی نسبت به هفته گذشته ٢ دلار و ٥٠ سنت افزایش یافت و به ٧١ دلار و ٣١سنت رسید، همچنین قیمت بنزین در خلیج مکزیک به ٦٥ دلار و ٤٧ سنت رسید که نسبت به هفته گذشته سه دلار و ٤٤ سنت افزایش نشان می دهد.

607/602

کد خبر: 658730

وب گردی

وب گردی