واحد دوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی "ماهشهر" به بهره‌برداری رسید

با بهره‌برداری از واحد دوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر، ظرفیت شبکه برق کشور به 75 هزار و 20 مگاوات رسید.

به‌گزارش خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با بهره‌برداری از واحد دوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر، ظرفیت شبکه برق کشور به 75 هزار و 20 مگاوات رسید.
این نیروگاه سیکل ترکیبی در قالب چهار واحد گازی از مجموعه طرح 6000 مگاوات نیروگاه گازی (فاز دوم) توسط دولت در استان خوزستان برای تأمین برق در حال احداث است و هم اکنون دو واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.
براساس پیش بینی‌های صورت گرفته، سومین واحد گاز این نیروگاه پاییز سال جاری به ظرفیت 162 مگاوات به شبکه سراسری برق کشور سنکرون می‌شود و واحد چهارم پیش از پیک برق 96 وارد مدار برق کشور خواهد شد.
ظرفیت بخش گاز نیروگاه 648 مگاوات است و یک پست فشارقوی به ظرفیت 230 کیلوولت برق تولیدی از نیروگاه را به شبکه سراسری منتقل می‌کند.
برای تأمین سوخت این نیروگاه در ایام کمبود گاز، 3 مخزن هرکدام به ظرفیت 20 هزار مترمکعب برای ذخیره گازوئیل تعبیه و طراحی شده اندکه تا 45 روز می‌توانند سوخت نیروگاه را تأمین نمایند.
نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر در راستای توسعه تولید برق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف منطقه‌ و استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور در 15 کیلومتری شهر ماهشهر و در حاشیه شرقی جاده قدیم جراحی و در زمینی به مساحت حدود 100 هکتار واقع شده است.
شرکت مپنا سازنده تجهیزات و پیمانکار اصلی این پروژه شرکت مپنا بوده و اکثر تجهیزات این نیروگاه ساخت داخل است.
با راه اندازی این واحد نیروگاهی، میزان برق تولید شده توسط نیروگاه‌های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در کشور به 37 هزار و 10 مگاوات رسید.
601/402

کد خبر: 659081

وب گردی

وب گردی