استاندار سمنان:دولت یازدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که تورم 44 درصدی در جامعه وجود داشت

استاندار سمنان با اشاره به دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید گفت: در عرصه بین‌المللی به نتیجه رساندن و اجرای برجام و در فضای داخلی، بازگرداندن امید به جامعه با ساماندهی مسائل اقتصادی، از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا خباز یکشنبه شب در جمع شماری از فعالان سیاسی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری، افزود: امروز با اجرای برجام، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی متقاضی سرمایه‌گذاری به کشور وارد شده اند.
وی با بیان اینکه تمایل برای فعالیت بیشتر ازسوی سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برای سرمایه‌گذاری در کشور پس از برجام رخ داده است، گفت: به دلیل ثبات و آرامشی که با تلاش دولت تدبیر و امید پس از برجام در کشور حاکم شد، سیل سرمایه‌گذاران خارجی نیز به‌سوی کشور سرازیر شده است.
خباز با اشاره به اینکه پیش از برجام اقتصاد کشور دارای 2 بیماری مزمن بود، اظهار داشت: تورم و رکود، بدترین شرایط اقتصادی را برای کشورمان رقم زد.
وی تصریح کرد: گفتمان دولت تدبیر و امید در 24 خرداد با امیدبخشی به جامعه و حل مسائل و مشکلات عدیده و برجامانده، با محوریت و حاکمیت تدبیر و مشی اعتدال در مدیریت اجرائی کشور، در انتخابات پیروز شد و موجب ایجاد فضای جدید و سازنده در داخل و گسترش ارتباطات و تعامل در سطح جهانی شد.
وی یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم را در بخش اقتصاد داخلی، مهار سرعت تورم لجام گسیخته در کشور عنوان و خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید توانست به شعار انتخاباتی خود درباره کنترل تورم در کشور، عمل و سرعت تند تورم را مهار کند.
استاندار سمنان با بیان اینکه دولت یازدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که تورم 44 درصدی در جامعه وجود داشت و به سرعت در حال افزایش بود، گفت: هنر دولت این بود که توانست مانع رشد تورم در جامعه شود و اکنون نرخ تورم در کشور، تک رقمی شده است.
وی با تشریح شرایط اقتصادی کشور در زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، تصریح کرد: با تلاش دولت، رشد اقتصادی کشور در حال حاضر به حدود پنج درصد رسیده و پیش بینی می شود در سال جاری این رقم افزایش یابد.
استاندار سمنان یادآور شد: اگر با اندیشه بلند این دولت تورم مهار نمی شد، امروز باید تورم 60 تا 70 درصدی را تجربه می کردیم و زندگی کردن برای ما ممکن نبود.
وی، اقتصاد تورمی همراه با رکود را بدترین نوع اقتصاد دانست و گفت: دولت یازدهم در زمان تحویل کشور، شاهد نوعی فقدان آرامش و بی ثباتی بود.
خباز، موفقیت دولت در صحنه های مختلف بین المللی را یادآور شد و گفت: دولت یازدهم در عرصه های مختلف بین المللی توانست عزت و اقتدار ایران اسلامی را افزایش دهد و موفقیت ایشان در دیپلماسی نیز اجرای موفقیت آمیز برجام بود.
وی، با بیان این که دولت فعلی در شرایطی سکاندار کشور شد که استکبار به سرکردگی آمریکا به دنبال منزوی کردن ایران اسلامی است، اظهار کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای توانست با استمداد از ذات باری‌تعالی و استفاده از اندیشه، اندوخته و استقامت خود، بالاترین موفقیت را در مذاکرات به دست آورد.
استاندار سمنان با بیان اینکه در دولت قبل و در یک بازه زمانی کوتاه، نوعی بی ثباتی در کشور حاکم شد، اظهار کرد: در شرایطی که کشور دچار تحریم، کاهش قیمت نفت و کاهش درآمدهای نفتی تا یک سوم شده بود، هنر دولت یازدهم این بود که توانست دلار و ارز خارجی را کنترل کند.
در این نشست با حضور فرمانداران و جمعی از فعالان سیاسی استان سمنان، نمایندگان و دبیران احزاب و فعالان سیاسی استان، به بیان دیدگاه ها، خواسته ها و مشکلات فعالیت احزاب در استان پرداختند.
در استان حدود 700 هزار نفری سمنان، هفت حزب به طور رسمی فعالیت دارند.
205/201

کد خبر: 659099

وب گردی

وب گردی