ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی نماز عید فطر

رییس پلیس راهور پایتخت ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی ویژه نماز عید سعید فطر را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سردار سیدتیمور حسینی در نشست خبری صبح امروز خود که به منظور تشریح تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای برگزاری نماز عید سعید فطر برگزار شد، درباره محدودیت‌های ترافیکی این روز گفت: درهای مصلی از ساعت 3:30 صبح روز عید سعید فطر باز شده و از ساعت 4:30 صبح روز عید تردد کلیه وسایل نقلیه در خیابان شهید بهشتی از تقاطع سهروردی به سمت غرب تا خیابان قائم مقام فراهانی و خیابان شهید علی اکبری از خیابان شهید مطهری به سمت شمال تا خیابان بهشتی ممنوع خواهد بود.

او با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه در خیابان میرعماد حد فاصل خیابان شهید مطهری تا خیابان شهید بهشتی ممنوع است، افزود: در خیابان پاکستان واقع در ضلع غربی مصلی، طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر (آپادانا) حد فاصل صابونچی و شهید قنبرزاده ممنوع خواهد بود.

به گفته رییس پلیس راهور پایتخت، محدودیت تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی در خیابان‌های شهید بهشتی و شهید مطهری نیز اعمال می‌شود.

سردار حسینی همچنین از احتمال اعمال ممنوعیت تردد در مسیر غرب به شرق خیابان رسالت در محدوده مصلی امام خمینی(ره) از تقاطع کردستان و مسیر شرق به غرب بزگرراه رسالت از پل سیدخندان خبر داد و گفت: در صورت نیاز و با تشخیص فرمانده نیرو، این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

او درباره محدودیت‌های تردد نیز اظهار کرد: از ساعت 24 قبل از مراسم، محدودیت‌های تردد آغاز شده و براین اساس توقف در طول بزرگراه مدرس از میدان هفت تیر تا بزرگراه حقانی در هر دو مسیر و توقف در طول بزرگراه رسالت از بزرگراه آفریقا تا بزرگراه صیاد شیرازی در هر دو مسیر به استثنای اتوبوس‌های شرکت واحد ممنوع خواهد بود.

رییس پلیس راهور پایتخت ادامه داد: همچنین توقف در طول خیابان قنبرزاده حد فاصل بزرگراه رسالت تا خیابان شهید بهشتی در هر دو مسیر، طول خیابان بهشتی از میدان تختی تا خیابان قائم مقام فراهانی، طول خیابان میرعماد حد فاصل مطهری تا بهشتی، طول خیابان مفتح حد فاصل بهشتی تا مطهری، طول خیابان پاکستان از بهشتی تا مدرس نیز ممنوع خواهد بود.

حسینی اضافه کرد: همچنین توقف در خیابان هویزه و خرمشهر حد فاصل قنبرزاده تا عشق‌یار به استثنای موتورسیکلت‌ها و همچنین محدوده ضلع میدان هفت تیر حد فاصل خیابان زهره تا قائم مقام و طول خیابان شهیدمطهری تا حد فاصل مدرس و سهروردی ممنوع است.

او همچنین با بیان اینکه پایانه بیهقی از ساعت 24 تا پایان مراسم تعطیل است، گفت: تردد از دیگر پایانه‌ها در این ساعات انجام خواهد شد.

رییس پلیس راهور پایتخت به جانمایی پارکینگ‌ها برای برگزاری نماز عید فطر اشاره کرد و گفت: سه محله برای پارک موتورسیکلت‌ها، توقف خودروهای شخصی و انتقال خودروهای پاکسازی شده پیش‌بینی شده است. بر همین اساس طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر در ضلع شرقی مصلی امام خمینی(ره) حد فاصل صابونچی و قنبرزاده برای پارک موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته شده است.

حسینی افزود: همچنین در محور رسالت، پارکینگ‌های همت، گل‌گشت و بنیاد مستضعفان، و پارکینگ لجستیک ارتش واقع در خیابان شهید بهشتی نرسیده به خیابان شهید مفتح، برای پارک خودروهای شخصی نمازگزاران پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه خودروهایی که در داخل محدوده توقف ممنوع پارک کنند جابه‌جا خواهند شد، اظهار کرد: براین اساس توصیه ما این است که شهروندان از ساعت 24 شب قبل از عید، خودروهای خود را در محدوده‌های مشخص شده پارک نکنند اما اگر خودرویی در این محدوده پارک شده باشد نسبت به انتقال به پارکینگ لجستیک واقع در ضلع جنوبی شهید بهشتی قبل از خیابان شهید مفتح یا طول خیابان قائم مقام فراهانی و میرزای شیرازی انتقال داده خواهد شد.

آماده باش بیش از 1500 اتوبوس برای انتقال نمازگزاران

رییس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه بیش از 1500 اتوبوس در مسیرهای اطراف مصلی برای انتقال نمازگزاران در حالت آماده باش هستند، گفت: همچنین با توجه به طولانی بودن فاصله پارکینگ خودروهای شخصی با مصلی، هماهنگی‌های لازم با تاکسیرانی انجام شده و تعدادی ون برای جابه‌جایی نمازگزاران در این مسیر پیش‌بینی شده است.

به گفته حسینی، تردد وسایل نقلیه سنگین در معابر اطراف مصلی نیز ممنوع است.

او با بیان اینکه مأموران پلیس راهور در این روز در آماده باش هستندگفت: محدودیت‌های اعمال شده تا پایان مراسم و خالی شدن مصلی از جمعیت ادامه خواهد داشت.

105105

کد خبر: 659193

وب گردی

وب گردی