ترامپ رکورددار فقدان محبوبیت در انتخابات عمومی آمریکا

جدیدترین نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد "دونالد ترامپ" نامحبوب‌ترین نامزد ریاست جمهوری آمریکا در 60 سال اخیر بوده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از لس‌آنجلس تایمز؛ "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، علاقه زیادی به حاشیه سازی و قرار گرفتن در راس اخبار روز دارد. او از اینکه با دیگر نامزدهای این انتخابات تفاوت داشت، بسیار راضی و خشنود بود؛ اما بعید به نظر می‌رسد از تفاوت اخیرش با دیگر نامزدها چندان خوشحال باشد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جدیدترین نظرسنجی به عمل آمده از سوی موسسه گالوپ نشان می‌دهد "دونالد ترامپ" نامحبوب‌ترین نامزد ریاست جمهوری آمریکا در مرحله انتخابات عمومی طی 60 سال اخیر است. حتی "بری گلدواتر" که پایین‌ترین سطح از محبوبیت را در زمان کاندیداتوری برای ریاست جمهوری آمریکا داشت، به اندازه ترامپ نامحبوب نبود.
در این نظرسنجی فقط به اظهار نظر مطلوب یا نامطلوب رای دهندگان درمورد یک نامزد ریاست جمهوری اکتفا نشده است؛ بلکه از آنها خواسته شده با در نظر گرفتن نمره کامل 10، به نامزد مورد نظر نمره دهند. بر همین مبنا، 42 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به ترامپ پایین‌ترین و یا یکی مانده به پایین‌ترین نمرات ممکن را اختصاص دادند. این موضوع در نظرسنجی‌های گالوپ یک رکورد به حساب می‌آید. البته شرایط کلینتون هم چندان بهتر از ترامپ نبود زیرا 33 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، به کلینتون نیز پایین‌ترین نمره ممکن را دادند. تاکنون "گلدواتر" در انتخابات سال 1964 با نمره پایین 33 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، رکورددار نامحبوب‌ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود؛ اما حالا این عنوان به ترامپ رسید.
از هر 5 نفر شرکت‌کننده در نظرسنجی گالوپ، 2 نفر انتخاب ترامپ را برای ریاست جمهوری آمریکا مطلوب و 3 نفر نامطلوب دانستند.
بهترین دیدگاه شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌های انتخاباتی گالوپ به "دوایت آیزنهاور" مربوط می‌شود که در انتخابات ریاست جمهوری سال 1956 فقط 4 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به وی نمره کم دادند. پس از آن "لیندون بی. جانسون" و "جان اف کندی" هرکدام با دریافت 5 درصد دیدگاه منفی شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، در جایگاه دوم قرار دارند.
300300
کد خبر: 659292

وب گردی

وب گردی