بازداشت مرد شیاد که از دختران به صورت اینترنتی کلاهبرداری می کرد

مرد شیاد که با معرفی خود به عنوان مشاور مالی یک شرکت معتبر از زنان در فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد از سوی پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران، چند روز قبل دختر 26 ساله‌ای پس از شکایت در دادسرا و با مراجعه به پلیس گفت: در شبکه اجتماعی «بی‌تالک» به طور اتفاقی با صفحه‌ای برخورد کردم که تصاویر و مطالب آن مرا مجذوب کرد. به همین خاطر با فردی که صاحب صفحه بود شروع به گفت‌وگو کردم. او مدعی شد این عکس‌ها به خودش اختصاص دارد ضمن اینکه مدیر یکی از شرکت‌های معتبر دولتی است بعد هم با صحبت‌های شیرین و اغواکننده مرا شیفته خود کرد.او بعد از چند روز خود را مشاور معرفی کرد و از من درباره حساب بانکی‌ام پرسید. من هم صادقانه مبلغ کل حساب بانکی‌ام که 300 میلیون ریال بود را برایش گفتم. بعد هم او مدعی شد سررشته‌ای از معاملات آنلاین دارد و می‌تواند برایم سهام خریداری کند تا به سود بالایی برسم.من هم پول را به شماره حسابی که برایم فرستاده واریز کردم اما بعد از مدتی گفت سهامت کم است و باید مبلغ بیشتری سرمایه‌گذاری کنی و من دوباره مبلغی برایش واریز کردم. مدتی گذشت و از سود سهام خبری نشد. او هم مدام مرا با صحبت‌های بیهوده سرگرم می‌کرد تا اینکه متوجه کلاهبرداری‌اش شدم و تصمیم به شکایت گرفتم.با قرار گرفتن پرونده در دستور کار پلیس فتا، کارشناسان با اقدام‌های فنی و تخصصی موفق به شناسایی متهم شدند.
سرهنگ حسینی- رئیس پلیس فتا استان فارس- در این باره گفت: متهم که مردی 35 ساله است از چند دختر دیگر نیز با همین شیوه کلاهبرداری کرده است.
او در باره اعتماد بی‌مورد به افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد و افزود: گمنامی کاربران در این فضا زمینه را برای برخی افراد سودجو فراهم کرده که کاربران شبکه‌های اجتماعی در صورت مشاهده چنین رفتارهایی می‌توانند به سایت cyberpolice.ir مراجعه و آن را گزارش کنند تا موضوع به منظور شناسایی این افراد در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گیرد.

20106

کد خبر: 659295

وب گردی

وب گردی