اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ارتقای آمادگی های دفاعی نیروهای مسلح و بالا بردن توانمندی این نیروها در مقابله با تهدیدات همچنین ارتقای بسیج مردمی از مهمترین برنامه ها و اولویت کاری من خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در حاشیه جلسه تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید ستاد کل نیروهای مسلح درباره مهمترین برنامه های این ستاد در دوره مسئولیت خود افزود: مهمترین برنامه ها در مسئولیت جدید، اجرای دستوراتی است که در حکم فرماندهی معظم کل قوا به اینجانب ابلاغ فرموده اند.
وی گفت:‌ علاوه بر اینها ما در فرآیند کار در سالهای گذشته در نیروهای مسلح و ستاد کل، مسائل متعددی را بازشناسی کردیم از جمله اینکه برای ارتقای این توانمندی و آمادگی چه اقداماتی باید صورت گیرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود:‌ در واقع برنامه نیروهای مسلح بر این اساس تبیین و به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است.
سردار باقری در ادامه در پاسخ به این سئوال که با توجه به شرایط منطقه اولویت کاری شما برای بدنه نیروهای مسلح چه خواهد بود، گفت:‌ ما امروز در شرایط خاصی در منطقه قرار گرفتیم و با وجود اقتدار بی مثالی که در طی این 37 سال برای جمهوری اسلامی پیدا شده است که به هیچ وجه قابل قیاس با روزهای (اول) انقلاب و یا آغاز دوران دفاع مقدس نیست در داخل کشورمان و در نزدیکی مراکز استانهایمان باید با دشمنان متجاوز می جنگیدیم.
وی افزود: امروز الحمدالله اقتدار مثال زدنی برای ملت ایران فراهم شده است اما دشمنان ما نیز بیکار ننشسته اند و توطئه های بیشمار، متنوع و تهدیدات گوناگونی برای امنیت کشورمان ایجاد کرده اند و می کنند که پاسخگویی و آمادگی در برابر آن ها از اولویت های نیروهای مسلح است .
سردار باقری گفت: در مناطق مرزی و استانهای مرزی ،‌ شمال غرب و جنوب شرق کشور ارتقاء یافته و الحمدالله امروز امنیت کاملی مانند مناطق داخل کشور دارند و اقدامات دولتی و بخش خصوصی به راحتی در آنجا قابل انجام است.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح افزود:‌ ارتقای آمادگی و دفاع از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در فراتر از مرزهای کشور مانند خلیج فارس، تنگه هرمز ، دریای عمان و شمال اقیانوس هند با اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران بحمدالله دنبال شده و بیشتر از گذشته نیز دنبال خواهد شد.
سردار باقری گفت: کمک به مستضعفین منطقه در برابر ظلم و ستم ، تجاوزها و تهاجمات تروریستی از اولویت های اول نیروهای مسلح خواهد بود.

201/201

کد خبر: 659379

وب گردی

وب گردی