بیمارستان  ها از پذیرش  و درمان  زندانیان بیمار خودداری می کردند/ بدهی ۲۰میلیارد تومانی سازمان زندان ها به بیمارستان ها

رئیس سازمان زندان ها گفت: متاسفانه بیمارستان ها از پذیرش و درمان زندانیان بیمار خود داری می کردند که با رایزنی ها با وزارت بهداشت این مشکل حل شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر اصغر جهانگیر با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان در زندان ها گفت: کار درمانی وسیعی را دنبال می کنیم و حتی بیش از ۲هزار پزشک در زندان ها به صورت شبانه روزی مشغول به کار هستند.

او در خصوص درمان زندانی بیمار گفت: سال گذشته ۱۱ هزار زندانی نیاز به درمان و استفاده از خدمات درمانی و بهداشتی پیدا کرده و بستری شدند.

رئیس سازمان زندان ها افزود: با توجه به اینکه بیش از نیمی از زندانیان به مواد مخدر معتادند، در نتیجه درمان آنها پروسه طولانی تری دارد که نیاز به بستری در خارج از زندان دارد و این مسئله هزینه های زیادی را به دنبال دارد.

جهانگیر با اشاره به اینکه بیمارستان های دولتی از پذیرش زندانیان بیمار خودداری می کردند، گفت: متاسفانه این مسئله وجود داشت اما با رایزنی هایی که با وزارت بهداشت داشتیم این مسئله رفع شده است.

او به بدهی سازمان زندان ها به بیمارستان ها خبر داد و افزود: حدود ۲۰میلیارد تومان بدهی سازمان زندان ها به بیمارستان ها است که این میزان همچنان مطرح است و امیدواریم یا شرایط پرداخت فراهم شود و یا تخفیفی در میزان قائل شوند.

رئیس سازمان زندان ها گفت: کمک به زندانی و آسیب دیدگان کمک به کل جامع است به همین منظور به دنبال ارائه هر چه بیشتر و بهتر خدمات درمانی به زندانیان هستیم.

105105

کد خبر: 659491

وب گردی

وب گردی