کسب مقام بر‌تر دانشجویان واحد پزشکی تهران با ارائه مقاله در جشنواره دانشجویی پزشکی دانشگاه هلند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران با تبریک به دانشجویان شرکت کننده در جشنواره دانشجویی پزشکی دانشگاه U. M. C. G کشور هلند گفت: مایه افتخار این واحد است که چنین فکرهای نویی جهش پیدا کند و دانشجویان پزشکی با حضور در چنین رقابت‌هایی، آینده علمی خوبی را برای کشور رقم بزنند.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمود طباطبایی تبریک به سید امیرحسین احمدی و سید علی صالحیان دانشجویان شرکت کننده در جشنواره دانشجویی پزشکی دانشگاه U.M.C.G هلند بیان کرد: دنیای آینده، دنیای ژنتیک پزشکی و بیوشیمی جمعیت است که انقلابی در جهان به وجود خواهد آورد. این واحد دانشگاهی مشتاق کمک و راهنمایی به دانشجویان است.

طباطبایی، هدایت و راهنمایی دانشجویان این مجموعه را از معاونان دانشگاه و روسای مراکز تحقیقاتی و بیمارستانهای و متصل کردن این تفکرات نو به نزدیک‌ترین هدف را خواستار شد.

دکتر خلیل علی محمدزاده معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران نیز اعلام کرد: مقاله دانشجویان سید امیر حسین احمدی، سید علی صالحیان و امیر حسین رحمانی دانشجویان رشته پزشکی ورودی مهر ۹۲ در مقطع فیزیوپاتولوژی رشتهٔ پزشکی، با موفقیت در کنفرانس Iscoms ۲۰۱۶ در دانشگاه U. M. C. G آمستردام ارائه شد.

در این کنگره علمی دانشجویان پژوهشگر واحد پزشکی تهران با ارائه یک مقاله با عنوان «Evaluation of efficiency of modified Polypropylenimine (PPI) as a Non-Viral vectors used in Co-Delivery of Drug and Gene» شرکت کردند.

سید امیرحسین احمدی از دانشجویان رشته پزشکی این واحد دانشگاهی انگیزه و مراحل تکمیل مقاله را به زبان ساده بیان کرد و گفت: حدودا یک سال است که روی این مقاله کار کردیم؛ به خاطر علاقه شخصی به رشته داروسازی و مرسوم بودن آن در خانواده، به نوعی سعی داشتیم موضوع ترکیبی از رشته پزشکی و داروسازی باشد که این موضوع توجه ما را به خودش جلب کرد.

دانشجوی پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی درباره محتوا و هدف از انتشار این مقاله علمی افزود: در این پروژه در واقع ما به دنبال شیوه‌های درمان نوین سرطان و ژن درمانی هستیم، از آنجایی که DNA دارای بار منفی است، ورود مواد حامل با بارهای منفی به داخل غشای پلاسمایی عملا امکان پذیر نیست.

اسید علی صالحیان هم اظهار کرد:‌ «به طور خلاصه سعی بر این است که بار منفی DNA را با بار مثبت موجود در پلیمر‌ها خنثی کنیم بطوری که مجموع این پلیمر و ژن به صورت بار الکتر و استاتیک خنثی درآید و امکان ورود مواد مورد نظر ما به داخل سلول فراهم شود و غشای سلول بازهم مانع از ورود این حجم از بارهای الکترواستاتیک به داخل سلول می‌شود. سعی ما این است که با اضافه کردن گروه‌های آلکیل به پلیمرمدنظرمان لیپوفیلیسیته آن را به اندازه کافی بالا برده و امکان ورود آن به سلول را فراهم آوریم.

وی افزود: این پرو‍ژه مراحل اولیه خود را می‌گذراند و در دست مطالعهٔ تکمیلی است.

این محقق جوان اظهار کرد: این کنفرانس فرصتی بود تا ایده و مراحل کار خود را با بزرگان این حیطهٔ علمی مطرح کنیم که در ادامهٔ راه ما بسیار موثر است.

کنفرانس Iscoms ۲۰۱۶ از تاریخ ۱۸خرداد الی ۲۱ خرداد سال جاری به ریاست Maarten C. Tol با حضور پروفسور Stefan W. Hell (دارنده جایزه نوبل در سال ۲۰۱۴) در دانشگاه U. M. C. G هلند برگزار شد.

20101

کد خبر: 659493

وب گردی

وب گردی