روحانی: تهران – عشق آباد مصمم به تعمیق همکاری های مشترک هستند

رییس جمهوری با تاکید براینکه ایران و ترکمنستان مصمم هستند حجم مبادلات بازرگانی خود را طی دوره 10 ساله به 60 میلیارد دلار ارتقاء دهند، تاکید کرد: تهران و عشق آباد با اراده ای مستحکم که نشات گرفته از خواست ملتهای دو کشور است، خواهان تعمیق همکاری های مشترک هستند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در تماس تلفنی با "قربانقلی بردی محمداف" رییس جمهوری ترکمنستان و تبریک عید فطر به وی، دولت و ملت ترکمنستان گفت: تردیدی ندارم با اراده قوی که در دو دولت وجود دارد، شاهد استحکام و توسعه سریع روابط تهران – عشق آباد خواهیم بود.

رییس جمهوری در این گفت وگوی تلفنی همچنین آمادگی ایران برای مشارکت فعالتر شرکتهای مهندسی ایرانی فعال در بخش های مختلف از جمله راهسازی در آن کشور را مورد تاکید قرار داد.

"قربانعلی بردی محمد اف" رییس جمهوری ترکمنستان نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید فطر به دکتر روحانی، دولت و ملت ایران گفت: ریشه‌ها و اشتراکات عمیق دو ملت، پیوند دو دولت را در همه عرصه ها مستحکم تر کرده است.

رییس جمهوری ترکمنستان با تاکید بر جایگاه و اهمیت ارزشمند مسیر ترانزیتی ترکمنستان از طریق ایران به خلیج فارس تاکید کرد: ما مصمم به توسعه همکاریهای همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران هستیم .

بردی محمد اف از حضور شرکتهای ایرانی در اجرای پروژه های توسعه ای کشورش استقبال کرد و گفت شرکتهای ایرانی حضور قدرتمندی در ترکمنستان دارند.

201/201

کد خبر: 659523

وب گردی

وب گردی