نتیجه یک مطالعه نشان می دهد که تغییر نحوه برگزاری تنها یک جلسه کاری در هفته از صورت نشسته به صورت پیاده روی، می تواند سطح فعالیت بدنی کارمندان را تا 10 دقیقه افزایش دهد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا؛ محققان دانشکده پزشکی میلر در دانشگاه میامی که این مطالعه را انجام داده اند، می گویند: این آزمایش که به بررسی تاثیر تغییر تنها یک جلسه کاری در هفته از صورت نشسته به صورت پیاده روی پرداخت، نشان داد که کارمندان به راحتی چنین تغییری را می پذیرند.

مطالعات متعدد نشان می دهند که فعالیت بدنی به تقویت کلی سلامتی، تناسب اندام و کاهش خطر ابتلای فرد به بسیاری از بیماری های مزمن کمک می کند.

حتی براساس برخی شواهد، پیاده روی سریع و یا سایر ورزش های سبک تنها به مدت 15 دقیقه در روز، امید به زندگی را تا سه سال افزایش می دهد.

با این حال، بیشتر کارمندان اغلب اوقات کاری خود را به صورت نشسته سپری می کنند.

با در نظر گرفتن تمامی فواید حاصل از ورزش کردن با این حقیقت که کارمندان به طور متوسط روزی شش تا هفت ساعت کار می کنند، واضح است که محیط کار، مکانی منحصر به فرد برای ترویج تدابیری است که می توانند فعالیت بدنی و در نتیجه سلامتی فرد را افزایش دهد.

محققان دانشگاه میامی در این مطالعه، از 18 کارمند که جلسات هفتگی در گروه های دو یا سه تایی برگزار می کردند، دعوت کردند که شتاب سنج بر تن کنند تا از این طریق بتوانند سطح فعالیت بدنی آنها را در سه هفته متوالی اندازه بگیرند.

آنها تاکید کردند که فعالیت بدنی مانند برگزاری جلسات پیاده روی کاری که موجب تشویق کارمندان به راه رفتن و افزایش سطح فعالیت بدنی در محل کار می شو،د برای مقابله با اثرات منفی پشت میز نشینی بر سلامتی لازم است.

این مطالعه در مجله Preventing Chronic Disease منتشر شده است.

۲۰۲۰

کد خبر: 659581

وب گردی

وب گردی