استفاده بیش از حد ضدتعریق‌ها باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی می شود

یک متخصص پوست و مو گفت: استفاده بیش از حد از ضد تعریق‌ها منجر به ایجاد حساسیت‌های پوستی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، علی اصیلیان با اشاره به اینکه تحقیقاتی مبنی بر اثبات سرطان‌زا بودن دئودورانت‌ها انجام نشده، افزود: در برخی سایت‌ها و اخبار، مطالبی در این خصوص منتشر می‌شود، اما به لحاظ علمی هنوز این موضوع تأیید نشده است.

او با اشاره به اینکه نباید به صورت مداوم از ضد تعریق‌ها استفاده کرد، افزود: استفاده بیش از حد از ضد تعریق‌ها منجر به ایجاد حساسیت‌های پوستی می‌شود.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه دئودورانت‌ها با ضد تعریق‌ها متفاوت هستند، اضافه کرد: دئودورانت‌ها بوی بد را از بین می‌برند و ضدتعریق‌ها روند تولید عرق را کند می‌کنند.

اصیلیان ادامه داد: دئودورانت‌ها برای تمام نقاط بدن قابل استفاده‌اند، اگرچه بیشترین مصرف دئودورانت‌ها مربوط به زیر بغل است اما دئودورانت‌ها برای هر نقطه از بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه بیشتر دئودورانت‌ها حاوی ترکیب "پروپیلن گلیکول" هستند که منجر به احساس خارش در ناحیه مورد مصرف می‌شود، گفت: یکی از مضررات استفاده از بیش ازحد دئودورانت‌ها خارش و تحریک شدن پوست است.

این متخصص پوست و مو اضافه کرد: گرمازدگی بیشتر در فصل تابستان و به علت گرمای شدید آفتاب رخ می‌دهد و توصیه‌ای که می‌شود این است که در بین ساعات ۱۰ صبح تا چهار بعد ازظهر که اوج حرارت خورشید است در معرض تابش خورشید قرار نگیریم تا کمتر نیاز به مصرف دئودورانت‌ها داشته باشیم.

اصیلیان با اشاره به اینکه قرمزی پوست، خارش و خشکی پوست از علائمی هستند که نشان می‌دهد فرد نسبت به استفاده از دئودورانت‌ها حساسیت دارد، گفت: بهتر است برای درمان به متخصص پوست مراجعه کرد زیرا خارش، پوست را تحریک کرده و نیاز به درمان دارد.
20106

کد خبر: 659590

وب گردی

وب گردی