بلک‌بری رسما پایان تولید BlackBerry Classic را تایید کرد

چند روز پیش بود که شرکت بلک‌بری پایان تولید گوشی‌هایی که از سیستم‌عامل بلک‌بری ۱۰ استفاده می‌کنند را تکذیب کرد. این شایعه از آنجا برسر زبان‌ها افتاد که اعلام شد سنای آمریکا قرار است به استفاده از گوشی‌‌های بلک‌بری پایان دهد. کمی بعد اعلام شد دلیل این تصمیم پایان یافتن تولید گوشی‌های بلک‌بری است که از سیستم عامل بلک‌بری ۱۰ استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، گفته شد که این موضوع را بلک‌بری در نامه‌ای که به شرکت‌های Verizon وAT&T نوشته هم تایید کرده است. کمی بعد اما این شرکت ماجرا را تکذیب کرد و اعلام کرد در آن نامه فقط اعلام کرده بوده چرخه تولید مدلBlackBerry Classic متوقف خواهد شد و تولید گوشی‌های دیگر این شرکت ادامه خواهد داشت. حال این خبر در وبلاگ رسمی بلک‌بری هم تایید شده است.

مدیران بلک‌بری اعلام کرده‌اند که این گوشی با همه خوبی های‌اش دیگر عمرش را کرده، در واقع به عنوان یک گوشی هوشمند در بازار امروز عمرش تمام شده است. البته برخی‌ها منطق پشت این اظهار نظر را نپذیرفته‌اند و می‌پرسند چرا این مدل که ۱۸ ماه از عرضه‌اش می‌گذرد به چنین سرنوشتی دچار شده و مثلا چرا تولید BlackBerry Passport که ۳ ماه هم زودتر از مدل کلاسیک به بازار آمد متوقف نشده است؟

در پست وبلاگ این شرکت تاکید شده که BlackBerry 10.3.3 هم ماه آینده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و البته این شرکت برای بروزرسانی سیستم عاملش در سال آینده هم برنامه‌ریزی کرده است. تا آن موقع بلک‌بری یک گوشی اندرویدی هم در دست ساخت دارد. جدیدترین گوشی‌ای که این شرکت عرضه خواهد کرد و فعلا Hamburg نامیده شده. ممکن است این گوشی بلک‌بری نئون (BlackBerry NEON) هم نامیده شود.

20101

کد خبر: 659667

وب گردی

وب گردی