یک بدافزار چینی حدود ۱۰ میلیون گوشی اندرویدی را آلوده کرده است

احتمالا شما هم این توصیه را شنیده‌اید که اپلیکیشن های‌تان را باید از فروشگاه‌های رسمی‌ای چون فروشگاه اپلیکیشن گوگل یا اپل دانلود کنید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، این توصیه از این جهت درست است و اهمیت دارد که سایر فروشگاه‌هایی که قابلیت دانلود اپ را برای‌تان فراهم می‌کنند سیستم قدرتمند امنیتی در حد فروشگاه‌های رسمی ندارند و برخی از این اپ‌ها می‌توانند بدافزارهایی باشند که برای‌تان مشکلات جدی به وجود آورند.

حال یک خبر جدید نشان می‌دهد که چطور یک بدافزار جدید ۱۰ میلیون دستگاه اندرویدی را آلوده کرده‌ است. براساس اطلاعاتی که شرکت چک پوینت (Check Point) که در حوزه امنیت سایبری فعال است منتشر کرده یک بدافزار چینی با نام «HummingBad» توانسته تا همین تاریخ ۱۰ میلیون دستگاه اندرویدی را آلوده کند.

این بدافزار سعی می‌کند با حملات خودش تمام اختیارات گوشی شما را در دست بگیرد. اگر این حملات از طریق Root کردن گوشی شما جواب ندهد، یک نوتیفیکیشن قلابی دریافت می‌کنید که ازتان می‌خواهد سیستم را بروزرسانی کنید و اگر در این دام بیفتید این بار از این طریق دسترسی گوشی در اختیار این بدافزار قرار می‌گیرد.

کاری که این بدافزار می‌کند دانلود اپلیکیشن و کلیک بر روی تبلیغات است، بدون اینکه شما بخواهید. با همین کار سازندگان بدافزار نزدیک ۳۰۰ هزار دلار در ماه به جیب زده‌اند. نکته عجیب و غریب‌تر این جا است که سازنده این بدافزار یک شرکت تبلیغاتی در چین است. شرکتی که چندین میلیون دلار ارزش دارد و ظاهرا کارش را هم تحلیل تبلیغات عنوان کرده است.

20101

کد خبر: 659670

وب گردی

وب گردی