توصیه پلیس: سفر را به اواخر امشب موکول کنید/ ترافیک سنگین در جاده های منتهی به شمال

رییس پلیس‌راه راهور ناجا با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی از روز سه‌شنبه گفت: هم‌اکنون بار ترافیکی در اکثر محورهای مواصلاتی و خروجی کلانشهرها پرحجم است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت راهور سرهنگ حمیدی - ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید هوایی از محورهای مواصلاتی استان تهران گفت: در استان تهران محور کرج - قزوین، قزوین - زنجان و قزوین - رشت، کرج - چالوس و جاده‌های هراز و فیروزکوه بار ترافیکی پرحجم در برخی مقاطع سنگین را دارند.

وی از یکطرفه شدن محور کرج - چالوس به سمت شمال از روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: این مسیر تا بازگشت بار ترافیکی به حالت عادی همچنان یکطرفه باقی می‌ماند.

رییس پلیس‌راه راهور ناجا تاکید کرد: رانندگانی که هنوز سفر خود را آغاز نکرده‌اند حتما در نظر داشته باشند که زمان بیشتری را برای سفر خود خصوصا در محورهای اعلامی اختصاص دهند و در ادامه سفر در محورهایی که ترافیک روانتر است از سبقت و سرعت غیرمجاز به طور جدی خودداری کنند تا هم با برخورد ماموران پلیس‌راه مواجه نشوند و هم بدون هرگونه حادثه‌ای سفری ایمن داشته باشند.

وی یکی از مشکلات در زمان پرحجمی بار ترافیک محورها را عجله و شتاب رانندگان اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط موجود توصیه می‌کنیم رانندگان صبر و تحمل پیشه کرده و طول سفر را جزو سفر به حساب آورند.

رییس پلیس‌راه راهور ناجا گفت: توصیه می‌کنیم مسافرانی که در تعطیلات عید فطر به سفر رفته‌اند بازگشت خود را روز جمعه انجام نداده و به روزهای بعد موکول کنند چرا که این حجم تقاضای سفر بیش از سطح سرویس راه‌هاست و اگر قرار باشد بازگشت این حجم مسافر در یک زمان کوتاه صورت بگیرد شاهد گره‌های ترافیکی و توقف‌های طولانی مذت خواهیم بود.

وی در پایان تاکید کرد: طرح تابستانه پلیس راهور از روز سه‌شنبه آغاز و تا 3 مهرماه ادامه دارد.

سفر را به اواخر امشب موکول کنید

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور از شهروندانی که تا کنون برای سفر از منزل خارج نشده‌اند، خواست تا زمان حرکت خود را به ساعات پایانی امشب یا صبح فردا موکول کنند.

سرهنگ عین الله جهانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور اظهارکرد:‌ با توجه به ترافیک سنگین در محورهای منتهی به شمال تصمیم بر آن شد که دو محور چالوس و فیروزکوه به سمت شمال یک‌طرفه شوند و این شرایط همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک در جاده‌های منتهی به شمال کشور همچون هراز، چالوس و ... سنگین گزارش شده است، ادامه داد: همچنین برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک، در اتوبان‌های تهران-کرج ، کرج-قزوین و قزوین-رشت ترافیک نیمه سنگین است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا وضعیت تردد در خروجی‌های شهر تهران را پرحجم اعلام کرد و افزود: در ورودی شهرهای زیارتی و سیاحتی، همچون شهرهای شمالی، قم، مشهد، شیراز، اصفهان و ... نیز حجم ترافیک بالاست اما گره ترافیکی وجود ندارد.

جهانی با تاکید بر اینکه ماموران پلیس راه در این روز در آماده باش هستند، ادامه داد: طرح تابستانی پلیس در جاده‌ها از روز گذشته آغاز شده و تا سوم مهرماه ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به تردد پرحجم خودروها در جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر شاهد افزایش حجم ترافیک در جاده‌ها هستیم که این حجم پس از پایان نماز عید فطر نیز افزایش یافت، از این رو توصیه ما به شهروندانی که تاکنون منازل خود را برای سفر ترک نکرده‌اند این است که ساعاتی صبر کرده و از ساعات پایانی امشب یا صبح فردا سفر خود را آغاز کرده و در صورت امکان یک روز بیشتر در سفر بمانند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا درباره موج بازگشت از سفرها نیز اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که موج بازگشت از سفرها به اندازه موج رفت سبب ترافیک سنگین در جاده‌ها نخواهد شد، چرا که زمان بازگشت افراد از سفر متفاوت است و از عصر پنجشنبه تا روز شنبه این روند ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 659713

وب گردی

وب گردی