آیت الله سید حسن خمینی: نگاه ما به آمریکایی‌ها بستگی به رفتار آن‌ها دارد

یادگار امام (ره) گفت: موضوع برجام که سیاست کلی جمهوری اسلامی بود، به انجام رسید و ارتباطات ما با آمریکا نیز طبیعتا در محدوده برجام بوده است، هرچند همیشه نگاه ما به آمریکایی‌ها بستگی به رفتار آنها دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی پاکستان به سئوالات گوناگون خبرنگار این شبکه درباره روابط ایران با کشورهای منطقه، پدیده گروههای تکفیری، بیداری اسلامی، انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا و غیره پاسخ داد.

وی در این مصاحبه در پاسخ به سوالی در مورد نسبت جناح‌های مختلف درون ایران با اندیشه امام (ره) گفت: من هیچ‌کدام از جریان‌های داخل ایران را به مخالفت با امام و اندیشه ایشان متهم نمی‌کنم. البته قرائت‌های مختلفی وجود دارد و همین امر نیز نقطه قوت اندیشه‌های امام است که امکان اجتهادها و قرائت‌های مختلف درون آن وجود داشته باشد.

در بخش دیگری از این مصاحبه، سیدحسن خمینی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اقدامات وزیر خارجه کشورمان، آیا سیاست ایران در قبال آمریکا تغییر کرده است، گفت: فکر نمی‌کنم آقای ظریف تا به حال تلاشی برای روابط دو جانبه داشته باشد، بحث برجام که سیاست کلی جمهوری اسلامی بود، انجام شد و ارتباطات ما هم طبیعتا در محدوده برجام بوده است و البته همیشه نگاه ما به آمریکایی‌ها بستگی به رفتار آنها دارد.

به گزارش جماران، مشروح این مصاحبه متعاقباً منتشر خواهد شد.

202

کد خبر: 659894

وب گردی

وب گردی