دومین تصادف خودروهای خودران تسلا/ به گاردریل خورد و چپ کرد

به تازگی گزارش دیگری مبنی بر تصادف خودروی تسلا هنگام رانندگی در حالت خودکار منتشر شده است. این بار شاسی بلند تسلا مدل ایکس دچار سانحه شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از زومیت؛ پیش‌تر یک دستگاه تسلا مدل اس هنگامی که در حالت رانندگی خودکار پس از برخورد به کامیون دچار سانحه شدیدی شده بود و راننده‌ی خودرو نیز در اثر همین حادثه جان خود را از دست داده بود. در حالی که مقامات دولتی و تسلا هنوز علت اصلی حادثه‌ی مدل اس را نیافته‌اند، اخیرا یک دستگاه مدل ایکس نیز هنگامی که در حالت رانندگی خودکار قرار داشته، دچار سانحه شده و چپ کرده است.

آلبرت اسکالیونه مدیر گالری هنر دیترویت هنگامی که با پسر خود در خودروی تسلا مدل ایکس به سمت پنسیلوانیا در حرکت بودند، خودرو دچار حادثه می‌شود. اسکالیونه در این خصوص گفت: تسلا مدل ایکس ۲۰۱۶ ما در حالت رانندگی خودکار قرار داشت. اما ناگهان با گاردریل‌های کنار جاده برخورد کرده و در ادامه چپ کرد.

دیل ووکویچ افسر پلیس ایالت پنسیلوانیا پس از بررسی محیطی نیز صحبت‌های اسکالیونه را تایید کرد و در خصوص این حادثه گفت: خودرو ابتدا به گارد ریل‌های سمت راست جاده برخورد کرده و سپس با انحراف به سمت دیگر جاده به دیوار بتنی برخورد کرده و به دلیل سرعت زیاد تعادل خود را از دست داده و چپ کرده است.

آلبرت اسکالیونه و پسر وی هر دو از این حادثه جان سالم به در برده‌اند. اما تسلا در خصوص حادثه‌ی رخ داده نظر متفاوتی دارد. این شرکت پس از بررسی خودرو اعلام کرده است که مدل ایکس هنگام بروز حادثه در حالت رانندگی خودکار قرار نداشته است. تسلا در ادامه گفت: ما هیچ داده‌ای مبنی بر این که مدل ایکس در حالت رانندگی خودران قرار داشته است را نیافتیم. هر زمان که یکی از خودروهای تسلا دچار حادثه‌ی بزرگی شود، ما اخطار مربوطه را دریافت می‌کنیم. ما طی تعهدی که به مشتریان خود داریم بلافاصله نیروهای متخصص را به محل حادثه اعزام کردیم تا از سلامت وی محافظت کنیم.

حادثه‌ی رخ داده برای مدل ایکس با نمونه‌ی هفته‌ی گذشته برای مدل اس تفاوت بسیاری دارد. حادثه‌ی رخ داده برای مدل ایکس در زیرگذر رخ داده که یک سمت آن گارد ریل و سمت دیگر دیوار بتنی قرار داشته است. اما مدل اس در بزرگراه دچار سانحه شده و سیستم رانندگی خودران امکان تشخیص کامیون سفید رنگ را در آسمان صاف و روشن فلوریدا نداشته است.

خودروهای خودران به زودی و طی چند سال آینده به صورت گسترده در جاده‌ها به کار گرفته خواهند شد. اما این مساله که آیا همواره مقصر اصلی تصادف‌ها، سیستم خودران خودروها است، یکی از چالش‌های اصلی خودروسازان در آینده خواهد بود. همچنین تشخیص صحت صحبت‌های سرنشینان و عملکرد سالم سیستم خودران هنگام بروز تصادف نیز یکی از مشکلات اصلی نیروهای پلیس و سازمان‌های دولتی خواهد بود تا علت حادثه را به درستی تشخیص دهند.

۲۰۲۰

کد خبر: 659911

وب گردی

وب گردی