تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از فردا

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از صبح شنبه 19 تیر ماه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سردار سید تیمور حسینی دبا بیان اینکه کنترل خودروهای فاقد معاینه فنی برابر قانون جزو ماموریت‌های پلیس است، گفت: داشتن معاینه فنی یعنی اینکه ماشین ایمن باشد، ترمز و چرخ‌هایش چک شده و موتور آن سالم باشد، به عبارت دیگر کلیه متعلقات خودرو که نقص در آن می‌تواند حادثه‌ساز شود، در مراکز معاینه چک شده و تائیدیه دریافت کند.

او با بیان اینکه خودرویی که معاینه فنی دریافت کند، از نظر پلیس تمام این مراحل را طی کرده و سالم است،گفت: از این رو در اجرای این طرح، برگه‌های معاینه فنی چک می‌شود و هر خودرویی که فاقد برگه باشد مطابق قانون جریمه خواهد شد.


مراکز معاینه فنی متخلف در سیستم یکپارچه مشخص می‌شوند

سردار حسینی درباره آن دسته از خودروهایی که بدون مراجعه به مراکز معاینه فنی از طریق برخی از مراکز اطراف تهران اقدام به دریافت برگه می‌کنند، نیز گفت: درباره این دسته از مراکز و خودروهایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند به دفعات صحبت شده‌است، خوشبختانه یکی از ویژگی‌های سیستم یکپارچه‌ این است که قدرت کنترل و پایش را به مسئولان می‌دهد و می‌توانند کنترل کنند که کدام مرکز، برگه معاینه فنی را بدون طی کردن فرآیند مشخص و تعریف شده صادر کرده است ، به عبارتی مراکز معاینه فنی متخلف در سیستم یکپارچه مشخص می‌شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره این که آیا ممکن است معاینه فنی صادر شده در شهرهای دیگر در تهران پذیرفته نشود به ایسنا گفت: چنین تصمیمی در این زمینه وجود ندارد.

او درپاسخ به اینکه آیا پلیس از روی ظاهر نمی‌تواند خودروی فاقد معاینه فنی را تشخیص دهد،گفت: آیین نامه در این باره نحوه اقدامات را مشخص کرده است. اگر خودرویی معاینه فنی هم داشته باشد اما دودزا باشد یا بر فرض سیستم ترمزش نقص داشته و موارد دیگر، پلیس می‌تواند چنین خودرویی را متوقف و جریمه کند. در حقیقت اگر خودرویی به رغم اعتبار داشتن برگه معاینه فنی، دچار عیب و نقص شود معایه فنی اش عملا باطل است و مالک موظف است پس از تعمیر و رفع نقص خودرو، دوباره نسبت به دریافت برگه معاینه فنی اقدام کند. به عنوان مثال اگر خودرویی را ببنیم که دودزاست و معاینه فنی دارد، معاینه فنی آن خودرو باطل است.

سردار حسینی با بیان اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان کنترل معاینه فنی خودروها جنبه اطلاع رسانی و اصلاحی داشت، گفت: از روز شنبه طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران آغاز می‌شود و امیدواریم تا قبل از مهرماه دیگر خودروی بالای پنج سال فاقد معاینه فنی در شهر تهران نداشته باشیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ابرازامیدواری کرد که با راه‌اندازی سیستم یکپارچه معاینه فنی هرچه زودتر کنترل خودروهای فاقد معاینه فنی، هوشمند شود و پلیس بتواند این تخلف را نیز همچون سایر تخلفات به صورت هوشمند کنترل کند.

20103

کد خبر: 659943

وب گردی

وب گردی