آموزش زیست‌فناوری به دانش‌آموزان در پژوهش‌سراهای تهران

دوره‌های آموزشی و پژوهشی زیست‌فناوری تابستانه در پژوهش‌سراهای دانش آموزی تهران با هدف فرهنگ‌سازی و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مفاهیم و کاربردهای زیست فناوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در راستای توسعه و ترویج زیست فناوری بین دانش‌آموزان و فرهنگ‌سازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان، تابستان امسال دوره‌های آموزشی و پژوهشی زیست‌فناوری در پژوهش‌سراهای دانش آموزی تهران برگزار می‌شود.

او افزود: دستاوردهای دانش‌آموزان در این دوره‌ها از قبیل طرح‌ها و مقالات آن‌ها در حوزه زیست‌فناوری به سومین جشنواره دانش‌آموزی زیست‌فناوری ستاد، که در آبان ماه امسال برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

به گفته قانعی، برای آموزش مفاهیم زیست فناوری به دانش‌آموزان، اولین مسابقه مبانی زیست‌فناوری را برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوره اول برگزار کردیم که این مسابقه 31 خرداد ماه امسال در سطح شهر تهران و در 19 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی با همکاری مشترک ستاد توسعه زیست‌فناوری و مدیریت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی شهر تهران برگزار شد.

او گفت: این مسابقه با هدف شناسایی دانش‌آموزان علاقه‌مند به حوزه زیست فناوری و برای ورود آنها به دوره آموزشی و پژوهشی تابستانه در پژوهش سراهای دانش‌آموزی شهر تهران برگزار شده است.

قانعی با بیان اینکه حدود سه هزار و 500 دانش آموز از 19 منطقه آموزش و پرورش شهر تهران در این آزمون شرکت کرده‌اند، گفت: برترین این دانش‌آموزان به دوره تابستانه پژوهش‌سراها راه پیدا می‌کنند.

20104

کد خبر: 659986

وب گردی

وب گردی