مرگ  13 نفر از مصدومان آتش سوزی روستای شوریک / احتمال زنده ماندن با سوختگی بالای 80 درصد اندک است

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تا کنون 13 نفر از مصدومان حادثه آتش سوزی در روستای شوریک شهرستان خوی به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا دکتر محمد آقا جانی با اعلام این خبر افزود: در این حادثه به علت انفجار کسپول گاز، 25 نفر از هموطنانمان دچار سوختگی شده بودند که در بیمارستانهای تبریز، تهران و اصفهان بستری شدند و افرادی که جان خود را از دست دادند سوختگی های بین 80 تا 94 درصد داشتند.

او با بیان اینکه اقدامات درمانی مناسب برای این مصدومان به خوبی انجام شده است، گفت: احتمال زنده ماندن افراد با این شدت سوختگی اندک است اما در حال حاضر 5 نفر بستری هستند و درمان آنها ادامه دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین در مورد ترافیک سنگین و توقف خودروها در تونل کندوان که مشکلاتی را با توجه به کمبود هوا در تونل برای برخی از هموطنان ایجاد کرده بود گفت: ، 20 نفر از هموطنان در این تونل دچار احساس خفگی شده بودند که به نزدیکترین پایگاه خارج از تونل مراجعه کردند و اقدامات سرپایی برای آنها انجام شد و خوشبختانه هیچ فردی نیاز به بستری شدن در بیمارستانها نداشت.

دکتر آقاجانی در ادامه با اشاره به تعطیلات آخر هفته و موج بازگشت مسافرها از مناطق و مراکز تفریحی و تفرجگاهی گفت: حجم سفر به مناطق توریستی و شمالی کشور بسیار زیاد بود و پیش بینی می شود که فردا با موج گسترده ای از بازگشت مسافران مواجه باشیم.

او تاکید کرد: در تمامی مسیرهای کشور، پایگاه های اورژانس، بالگردهای اورژانس هوایی و مراکز درمانی در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت نیاز به مردم خدمات رسانی کنند .

معاون درمان ابراز امیدواری کرد با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، خونسردی، رعایت سرعت مطمئنه و اجتناب از رانندگی در حالت خواب آلودگی توسط رانندگان، شاهد کمترین حوادث در زمان بازگشت مسافران باشیم.

دکتر آقاجانی در پایان یادآور شد: اگر بازگشت مسافران به تدریج صورت گیرد، حوادث نیز کمتر خواهد بود و مسافران می توانند به سلامت به آغوش گرم خانواده بازگردند.

105105

کد خبر: 659997

وب گردی

وب گردی