وضع مهار آتش سوزی مخزن پتروشیمی بوعلی سینا تشریح شد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی وضع مخزن ٢٠٠١ C در حال آتش پتروشیمی بوعلی سینا را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت و گاز، مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، عصر امروز (جمعه، ١٨ تیرماه) با اشاره به شعله ور شدن آتش مخزن ٢٠٠١C اعلام کرد: این مخزن باز شده و مواد درون آن وارد حوضچه اطمینان شده است.

وی اطمینان داد که آتش به طور کامل مهار شده است و افزود: موادی که در درون مخزن به تدریج در حال سوختن بودند اینک با سرعت بالاتری به دلیل باز شدن مخزن، می سوزند.

پتروشیمی بوعلی سینا در بندر ماهشهر از روز چهارشنبه (١٦ تیرماه) تا امروز دچار حریق شده و عملیات اطفای حریق در این مجتمع پتروشیمی هم اکنون در حال جریان است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت با بیان این که همه نیروهای ارگان های مختلف شامل هلال احمر، شهرداریها، استانداری، وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال کمک رسانی در حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا هستند، گفت: فرماندهی عملیات مهار آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا بر عهده نفت است.

زنگنه با اشاره به این که باید تا پایان سوختن مواد مخزن صبر کرد و از این بابت نگرانی وجود ندارد، درباره مدت زمان سوختن مواد درون مخزن اظهار کرد: طبق اعلام تیم عملیات، حدود ١٠ تا ١٥ ساعت زمان می برد تا محتوای مواد سوختی درون مخزن بسوزد و به پایان برسد اما نگرانی از این بابت وجود ندارد و باید روال طبیعی آن طی شود.

وزیر نفت گفته است که تا پایان اطفای حریق در پتروشیمی بوعلی سینا در بندر ماهشهر می ماند.

601/401

کد خبر: 660078

وب گردی

وب گردی