بیادی : بالای 50 درصد جامعه اصولگرایی از روحانی حمایت می کنند/مدیریت کشی در دستور کار  سازمان های غیر رسمی

دبیر کل حزب آبادگران گفت :اگر حداد عادل و قالیباف تصمیم برای حضور در انتخابات سال 96 را داشته باشند، بحث کاندیداتوری سعید جلیلی شوخی بیش نخواهد بود.

حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران و نایب رئیس دوره دوم و سوم شورای شهر تهران به حضور گروه‌هایی اشاره داردکه با تابلو جریان‌های سیاسی وارد جامعه شده و با عملکرد خود موجب میشوند تا دولتها نتوانند به کار خود خاتمه دهند و این گروه را متصل به قدرت و ثروت میداند. همچنین او معتقد است با اینکه دولت روحانی نتواسته به بخشی از وعده های خود عمل کند اما 50 درصد اصولگرایان از او در انتخابات سال آتی حمایت می کنند. او همچنین با تاکید بر تاثیرگذاری سازمان های غیر رسمی معتقد است پروژه ای که از طریق باندها هدایت می شود و در سازمان های مختلف وجود دارد مدیریت کشی را در دستور قرار داده است.

در ادامه گفتگوی ایسکانیوز را با حسن بیادی می خوانید :


با توجه به بحث فیش های حقوقی ارزیابی شما از عملکرد دولت برای پیگیری این موضوع چیست ؟

اگرچه این موضوع بسیار مذموم و قابل تحلیل وپیگیری است و نوعی خیانت به بیت المال و اموال عمومی محسوب می شود اما یکی از دلائل جدی بروز چنین ناهنجاری‌هایی وجود یک ساختار معیوب است ؛در این سالهای اخیر در همه دولتهای پس از انقلاب این موضوعات در زمینه فساد مالی در شکلهای مختلف وجود داشته ودلیل اصلی آن هم بی توجهی به وجود یک ساختار اجرایی پویا در جامعه اجرایی کشور با سیستم مدیریت یکپارچه برای حل و فصل موضوعات گوناگون است

عملکرد دولت یازدهم را طی سه سال گذشته چگونه ارزیابی می کنید ؟

دولت یازدهم هم مانند دیگر دولتها دارای قوت و ضعف ‌هایی است که قابل تأمّل است، تاحالا فکر کرده اید که چرا دولت‌ها به‌ به گویان بر سر کار می آیند اما با کوله باری از مشکلات و نواقص کنار می‌روند؟ حتماً از مهمترین دلائل آن اولاً ساختار معیوب و ثانیا وجود باندهای متصل به قدرت و ثروت و همچنین وجود سازمانهای ناهماهنگ و در موازات وظائف اصلی دولت است که پاسخگوی عملکرد خود به هیچکس و سازمان‌های نظارتی نیستند.

به نظر شما با توجه به انتخابات آتی چه جریان هایی مقابل روحانی به رقابت می پردازند ؟

در انتخابات ریاست جمهوری سال آتی روحانی مجددا رئیس جمهور است، اگرچه رای او به دلیل اینکه به بخش هایی از وعده های خود نتوانسته عمل کند ریزش کرده و شکننده شده است و دلیل آن هم این است که مانند دولت‌های قبل سازمان های غیررسمی فعال شدند که این دولت هم مانند دولتهای قبل در راستای پروژه مدیرکشی که بعید نیست توسط بدخواهان انقلاب ورهبری هدایت می شوند ناموفق به کار خود خاتمه دهد.
در انتخابات آتی هم فعالیت برای جریان های سیاسی آزاد است و هر کسی که بخواهد می تواند کاندید شود و فصل الخطاب بخش مهندسی تعیین کاندیداها را شورای نگهبان برعهده دارد و برای این که چه کسی وارد انتخابات شود آن شورا تعیین کننده است.

دولت یازدهم باید چه اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهد تا بتواند آرای خود را بازیابی کند ؟

اگر از کارشناسان خبره استفاده کنند این امر مهم قابل جبران است لذا کسانی که اطراف روحانی هستند و وظیفه مشاوره دارند نتوانستند بخوبی نظرات و مشورت مناسبی را ارائه دهند تا نتیجه دستاوردهای دولت برای مردم نیز عینیت داشته باشد، مردم نمی توانند احساس کنند که تورم تک رقمی شده در حالیکه بخش های اشتغال و تولید وگرانی کالا مشکلات همچنان پابرجا است اگر چه دولت هم کارهای ارزنده زیادی انجام داده اما آن چیزی که برای مردم ملموس است قیمت کالا در بازار و رونق کار و تولید است.

با توجه به مطرح بودن سعید جلیلی به عنوان یکی از کاندیدای اصولگرایان ،نظرتان در این باره چیست و تا چه حد می تواند اصولگرایان را باخود همراه کند ؟

جامعه بزرگ اصولگرایی اگربخواهد در مقابل آقای روحانی کسی را معرفی کند ظرفیت های بیشتری نسبت به آقای جلیلی در خود دارد که رقبت بیشتری نسبت به اقای جلیلی خواهد داشت.
اکنون زمان مناسبی برای این که بگوییم چه کسی از سوی اصولگرایان معرفی شود نیست لذا برخی اکنون در مورد اقایان قالیباف و حداد عادل صحبت می‌کنند که اگر او حضور یابد حتما بحث کاندیداتوری سعید جلیلی شوخی بیش نخواهد بود چرا که ظرفیت حداد عادل در جامعه اصولگرایی بیشتر است.
البته در زمان انتخابات باندها و سازمانهای غیررسمی متصل به قدرت و ثروت کمافی السابق نقش بیشتری داشته و خواهند داشت و احزاب موجود به دلائل گوناگون توان رقابت را در مقابل آنان ندارند.

منظورتان از باندهای اصولگرایی چیست؟

به دلیل این که گروه های سیاسی ما کارکرد حزبی ندارند و سیستم کشور براساس پیروزی احزاب پایه ریزی نشده است و انتخابات ما انتخاباتی نیست که شایسته یک جامعه بزرگ برای ایران باشد، بنابراین باندها یعنی سازمان های غیررسمی اثرشان بیشتر شده است و تفاوتی هم ندارد که به کدام جریان تعلق داشته باشد چرا که زمانی از سوی اصولگرایی متبلور می شود و زمانی از سوی اصلاح طلبی بروز می‌کنند. با وجود این باندهای متصل به ثروت و قدرت هیچ مسئولی در ایران نمی تواند موفق جلوه کند. تابه حال از هیچ وزیر و مسئولی تقدیر یا بزرگداشتی براساس کارهای ارزنده ای که انجام داده صورت نگرفته و اصولا همیشه یک گروهی برعلیه مدیریت اجرایی اقدام کرده تا مدیریت های اجرایی را ضعیف جلوه دهند.


داستان فیش های حقوقی گرچه بخش هایی از آن واقعیت دارد و باید با آن برخورد شود اما تعداد این افراد به 100 نفر هم در جامعه بزرگ مدیریتی ما که شامل سه هزار نفر جمعیت است نمی رسد. بنابراین تعداد افراد خاطی در قبال این تعداد از مدیران بسیار ناچیز بوده اما پروژه ای که از طریق باندهای هدایت می شود و در سازمان های مختلف وجود دارد مدیریت کشی را در دستور قرار داده است .

در انتخابات سال آتی امکان معرفی گزینه جدید از سوی اصولگرایان برای رقابت با روحانی وجود دارد؟
بالای 50 درصد جامعه اصولگرایان از روحانی حمایت خواهند کرد.

به هر حال رقبایی با روحانی به عرصه انتخابات ورود خواهند کرد فکر می کنید چه کسانی باشند؟
آنها ربطی به جامعه اصولگرایی ندارند بلکه باندهای اصولگرایی هستند که با اسم اصولگرایی به میدان می آیند و حتی ممکن است در برهه ای هم با تابلو اصلاح طلبی وارد شوند و جامعه جریان اصلاح طلبی و اصولگراییی جدا از باندهای مذکور هستند.

نقش آقای احمدی نژاد رادر انتخابات آینده چگونه ارزیابی می کنید؟
حضور احمدی نژاد برای گرم کردن انتخابات خوب است، بالاخره هر کسی می تواند در انتخابات شرکت کند و احمدی نژاد هم از این قائده مستثنی نیست و می تواند بیاید. و پیش بینی اینکه خود شخصا حضور پیدا می‌کند یا از نامزدی حمایت می کند زود است.

سخنرانی های احمدی نژاد را می توان در زمره تصمیم برای حضور در انتخابات دانست؟ تا چه حد رد صلاحیت او از سوی شورای نگهبان با توجه به پرونده قضایی محتمل است؟

سوالی که مطرح می شود این است که اگر احمدی نژاد می تواند این گونه فعالیت کند آیا همه می توانند این کار را انجام دهد لذا این بستگی به باندهای قدرت و ثروت دارد. اگر قرار بود احمدی نژاد رد صلاحیت شود باید در انتخابات 88 این اتفاق می‌افتاد چون مسائلی که به آن استناد می کنند مانند دیوان محاسبات به آن دوره مربوط می شود و سازمان های نظارتی اکنون باید پاسخگو باشند ، که چرا در آن زمان او را رد صلاحیت نکردند. و من معتقدم احمدی نژاد را رد صلاحیت نمی کنند که اگر این کار را انجام دهند خودشان زیر سوال می روند، مبنی بر اینکه به چه دلیل در آن زمان توجهی نشان ندادند و اگرهم رد صلاحیت شود به دلیل مصلحت اندیشی این کار صورت خواهد گرفت.

203/201

کد خبر: 660355

وب گردی

وب گردی