نظری: مربیان چینی سهم بسزایی در توسعه فنی ووشو دارند

نایب رییس فدراسیون ووشو با اشاره به تاثیر بسزای حضور مربیان چینی در اروهای ووشو گفت: دستاورد رقابت های آسیایی و جهانی سال گذشته را حفظ و ارتقا خواهیم داد.

شهین نظری به ایسکانیوز گفت: اردوی بانوان بزرگسال از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و درحال حاضر روزهای پایانی سومین مرحله آماده سازی سپری می شود، این دوره از ادوها با حضور مربیان چینی در هر دو بخش ساندا و تالو را می توان از نظر سطح فنی در زمره بهترین اردوی سالهای اخیر ارزیابی کرد.
وی گفت: انتخاب نفرات فیکس در رده بزرگسالان پایان یافته و در بخش ساندا شش نفر فیکس شده اند که در نهایت با مقیاس آمادگی فردی پنج نفر به مسابقات آسیایی اعزام خواهند شد، در بخش تالو نیز پنج نفر در اردو داریم که در نهایت با نظر سرمربی چینی بر اساس آمادگی اردو نشینان تعداد نفرات اعزامی مشخص می شود.
وی تصریح کرد: ملی پوشان تا زمان مسابقات آسیایی بزرگسالان که دهم شهریور ماه در تایوان برگزار می شود با برنامه تمرینی سنگین به آمادگی کامل خواهند رسید، ترکیب تیم ملی بانوان با تجمیع با تجربه ها در کنار مربیان چینی برآیند خوبی داشته و نباید فراموش کنیم بانوان بزر گسال ووشو در رقابت های جهانی سال گذشته در ساندا به صد در صد مدال از جنس طلا دست یافتند و در بخش تالو هم اولین مدال تاریخ بانوان ووشو با مرغوبیت نقره در رده سنی بزرگسالان به نام ایران ثبت شد، با این روند توقع از بانوان ووشو بیشتر شده است. امیدوارم در مسابقات آسیایی پر فروغ ظاهر شویم.
وی به اردوی بانوان در بخش جوانان و شرایط برابر با بزرگسالان اشاره کرد و گفت: در رده سنی جوانان نیز دومین مرحله اردو در حال اتمام است و نفرات فیکس تیم ملی ساندا در انتخابی ۲۶شهریورماه مشخص خواهند شد و در بخش تالو نیز بر اساس نظر سرمربی چینی بهترین ها برای مسابقات جهانی فیکس و اعزام خواهند شد با توجه به دستاورد مسابقات آسیایی سال گذشته بانوان جوان و کسب ۱۶ مدال از این رقابت ها در مسابقات جهانی نیز باید همین نتیجه تکرار شود و ادرو نشینان با تمام توان برای رسیدن به این جایگاه در تلاش هستند.
نظری با اشاره جام جهانی ووشو ابراز داشت: در سالهای گذشته جام جهانی تنها برای ساندا کاران برگزار می شد، اما در این دوره تالو هم به این مسابقات اضافه شده است.
وی درخاتمه از نگاه یکسان فدراسیون ووشو یاد کرد و گفت: در نحوه مدیریت فدراسیون ووشو دیدگاه یکسان به بخش بانوان در کنار مردان عامل موفقیت بانوان ووشو در میادین آسیایی و جهانی بوده است.

606/602

کد خبر: 660404

وب گردی

وب گردی