فرمانده ارشد پ.ک.ک در سوریه کشته شد

رسانه های ترکیه از کشته شدن فرمانده ارشد حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در سوریه گزارش می دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آناتولی، «فهمان حسین» (باهوز اردل) از فرماندهان ارشد پ ک ک در سوریه کشته شد. وی در حال سفر به سمت شمال شرق سوریه بود که در یک انفجار کشته شد.

به گزارش مهر فهمان حسین که در ترکیه با نام سازمانی باهوز اردل شناخته می ‎‌شد، از فرماندهان پ.ک.ک بود که بین سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۷ فرماندهی شاخۀ نظامی این حزب را برعهده داشت.

به گفت برخی منابع، فهمان حسین اخیرا فرماندهی گروه موسوم به شاهی ن‎های آزادی کردستان یا «تاک» را برعهده داشت که طی سال گذشته مسئولیت چند انفجار را در ترکیه برعهده گرفته است.

از تیرماه سال گذشته و در پی شکسته شدن آتش‌بس دو ساله میان دولت ترکیه و پ.ک.ک، درگیری در مناطق کردنشین جنوب شرق این کشور تشدید شده است.

از سویی احزاب سیاسی مخالف رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، می‌گویند در ناآرامی‌های اخیر ترکیه بین ۵۰۰ تا یک هزار غیرنظامی که اغلب ساکن مناطق کردنشین در جنوب شرق این کشور بودند، کشته شده‌اند.

ترکیه پ.ک.ک را گروهی تروریستی می‌داند که به دنبال خودمختاری مناطق کردنشین این کشور است. چهار دهه درگیری دولت ترکیه و پ.ک.ک بیش از ۴۰ هزار کشته بر جای گذاشته است.

304300

کد خبر: 660496

وب گردی

وب گردی