مدیرکل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی: راه اندازی سامانه ثبت نام و پذیرش دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور/ تدریس شش زبان خارجی در واحدها و دفاتر دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص آموزش زبان های خارجی، در حال حاضر بغیر از زبان انگلیسی، زبان های عربی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسه و روسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه ‌آزاد اسلامی تدریس می شود.

به گزارش ایسکانیوز، حسین ابراهیمی، مدیرکل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص دفاتر تازه تاسیس این دانشگاه گفت: در سفر اخیر دکتر میرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی دو دفتر جدید و یک مرکز بین المللی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در آلمان و در میلان با همکاری دانشگاه پلی تکنیک میلان با هدف همکاری های علمی، اموزشی و پژوهشی افتتاح شد.

مدیرکل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برای هریک از دفاتر دانشگاه آزاد اسلامی یک برنامه کوتاه مدت و یک برنامه بلند مدت در نظر گرفته شده است،که برنامه کوتاه مدت شامل مطالعه و شناسایی میزان جذب دانشجو در کشورهای هدف در یک فرجه یکساله است.

ابراهیمی از راه اندازی سامانه ثبت نام و پذیرش دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور خبر داد و گفت: ایرانیان مقیم خارج از کشور در تمام دنیا می توانند وارد این سامانه شده و ثبت نام خود را تکمیل کنند، خوشبختانه با مصوبه هیات امنا پذیرش این دسته از دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بدون برگزاری کنکور خواهد بود و داوطلبانی که شرایط ذکر شده در این سامانه را داشته باشند برای ترم مهرماه پذیرش خواهند شد.

وی با بیان اینکه آموزش این دسته از دانشجویان بصورت الکترونیکی خواهد بود، افزود: کلیه کلاس ها و فعالیت های آموزشی دانشجویان دفاتر دانشگاه‌آزاد اسلامی با همکاری واحد الکترونیک به صورت الکترونیکی(مجازی) برگزار خواهد شد و دفاتر دانشگاه آزاد اسلامی تنها وظیفه برنامه ریزی و برگزاری آزمون های پایان ترم را دارند.

مدیرکل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص آموزش زبان های خارجی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به‌غیر از زبان انگلیسی، زبان های عربی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسه و روسی در مقاطع ارشد و دکتری در دانشگاه ‌آزاد اسلامی تدریس می شود. با برنامه ریزی و ایجاد شعب و دفاتر دانشگاه آزاد اسلامی این امکان فراهم خواهد شد تا آموزش زبان های خارجی بطور مشترک بین واحدهای داخل کشور و دانشگاه های معتبر دنیا فراهم شود.

وی همچنین با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی دفاتر دانشگاه آزاد اسلامی توسعه و ترویج زبان فارسی است، گفت: در همین راستا دور های کوتاه مدت آموزش زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان در نظر گرفته شده است، بعبارتی دیگر می توان گفت زیر ساخت لازم برای برگزاری این دوره ها در تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد. همچنین در تمام واحدها و دفاتر برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی رشته زبان و ادبیات فارسی ارائه می شود.

مدیرکل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در پایان افزود: همچنین در راستای ترویج و توسعه زبان و ادبیات فارسی شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی نیز در معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ آزاد اسلامی ایجاد شده، که اداره بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی نیز عضو این شورا است.

20101

کد خبر: 660664

وب گردی

وب گردی