بنزین و گازوئیل از کیسه‌های نایلونی تولید خواهد شد

مدیرعامل مدیریت سازمان پسماند شهرداری تهران از فراهم شدن مقدمات تولید بنزین و گازوئیل از کیسه‌های نایلونی بازیافتی خبر داد و گفت: پایلوت این طرح نهایی شده است و در ماه آینده نیز تولید آزمایشی 10 تن گازوئیل و بنزین از کیسه‌های نایلونی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، حسین جعفری در نشست خبری صبح امروز دوشنبه که با موضوع روز نایلکس برگزار شد، با اشاره به همکاری سازمان مدیریت پسماند با شرکت دانش بنیان درخصوص تولید گازوئیل و بنزین از کیسه‌های بازیافتی گفت: 10 تن گازوئیل و بنزین در ماه آینده به صورت آزمایشی تولید خواهد شد که قطعا مورد تایید سازمان‌های متولی خواهند بود. بی‌تردید این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال به بازیابی انرژی به عنوان یکی از الزامات جامعه امروز و حفظ محیط زیست می‌انجامد. این مراکز می‌توانند با ظرفیت‌های بالا در کلانشهرها احداث شوند.

او با اشاره به روز بدون نایلکس (21 تیرماه) افزود: این روز در برخی کشورها سابقه‌ای 10 ساله دارد اما در کشور ما سابقه پاسداشت این روز زیاد نیست. روزی نه چندان دور برای خرید از زنبیل و پاکت‌های کاغذی استفاده می‌کردیم، اما در جامعه امروز به دلیل صرفه‌جویی در وقت از نایلکس‌های پلی‌مری استفاده می‌شود که متاسفانه روند رو به رشدی داشته‌اند.

مدیرعامل مدیریت سازمان پسماند شهرداری تهران ادامه داد: در جامعه امروز هر فرد سالانه در کشورهای آسیایی 20 کیلوگرم انواع نایلکس‌های پلی مری استفاده می‌کند این در حالی است که در کشورهای آمریکایی و اروپایی این میزان به 100 گرم رسیده است. در تهران نیز استفاده از نایلکس‌ها کنترل شده اما باید همه شهروندان با مشارکتی فعال میزان استفاده از نایلکس‌های پلی مری را کاهش دهند.

جعفری با اشاره به حذف نایلکس‌های پلی‌مری و استفاده از کیسه‌های تخریب‌پذیر در مجموعه شهرداری تهران گفت: امروز در سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند، استفاده از نایلکس‌های پلی مری ممنوع و تنها از کیسه‌های زیست تخریب‌پذیر استفاده می‌شود این کار توسط شهرداری تهران به صورت داوطلبانه انجام شده است، چراکه نایلکس‌های پلی‌مری عمری 100 تا 400 سال دارند و علاوه بر ایجاد منظره نامناسب در کره زمین و تاثیر بر آب‌های زیرزمینی، مشکلات زیادی را ایجاد می‌کنند.

او ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند با به کارگیری سمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی به عنوان گروه‌های پیش‌رو در جامعه تلاش کرده است، موضوعاتی همچون کنترل کیسه‌های پلی‌مری را به جامعه منتقل کند در حقیقت این سازمان با ارتباطی دو سویه از طریق به کارگیری دو نرم‌افزار سرزمین سبز و تهران زیبا بیشترین تاثیر را بر روی شهروندان خواهد گذاشت. همچنین در راستای ایجاد انگیزه برای شهروندان مسابقه‌ای طراحی شده است تا از طریق این دو نرم‌افزار شهروندان عکس‌های خود به همراه ایده‌هایشان را به اشتراک بگذارند و نهایتا برابر قرعه‌کشی که انجام می‌شود به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

احداث دو زباله‌سوز 1600 تنی در تهران

مدیرعامل مدیریت سازمان پسماند شهرداری تهران از بسته شدن قرارداد دو زباله‌سوز 1600 تنی در شهر تهران در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این دو زباله‌سوز با سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در پایتخت احداث خواهند شد.

20106

کد خبر: 660837

وب گردی

وب گردی