افسانه شعبان‌نژاد به آدم فضایی‌ها سلام می‌کند

مجموعه شعر افسانه شعبان‌نژاد با عنوان «سلام! آدم فضایی» حس خیال‌پردازی کودکان را با تصاویری جذاب و طراحی گرافیکی ویژه تقویت می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قرار گرفتن سه ویژگی اشعار خیال‌انگیز شعبان‌نژاد، تصویرگری ابوالفضل همتی‌آهویی و طراحی ویژه‌ی گرافیکی از کامران مهرزاده به شکل تقویمی به این اثر جلوه ویژه‌ای بخشیده است.

شعبان‌نژاد در این کتاب تازه منتشر شده کانون ۱۱ قطعه شعر را در کنار هم قرار داده است اشعاری که علاوه بر تقویت قوه تخیل کودکان، توجه آنان را به محیط اطراف جلب می‌کند و حس همراهی و همدردی با حیوانات و طبیعت و جان‌دار پنداری اشیاء را از نگاه کودکان به مخاطب منتقل می‌کند.

این ویژگی‌ها در عین حال به بزرگسالان نیز نگاه به دنیا از دریچه چشم بچه‌ها و احترام گذاشتن به آنان و بازی‌هایشان را گوشزد می‌کند.

بر همین اساس ویژگی دیگر این اثر جدید کانون ورق خوردن کتاب به شکل تقویمی است که باعث شده ‌ شخصیت‌های داستان به صورت عمودی ترسیم شوند و ابعاد بزرگ‌تری در دو صفحه پیدا کنند همین ویژگی گاهی تصاویر کتاب را به پوستر نیز شبیه می‌سازد.

مخاطب کتاب «سلام! آدم فضایی» قطعه‌ شعرهایی مانند «بچه سیب»، «تشکر»، «کلاغه»، «دندان»، «غول»، «سوزن»، «زنبیل مامان»، «باد خانه‌ای نداشت» و... را می‌توانند مطالعه کنند.

دو تا مهمان برایم/ رسید از آسمان‌ها/ دو تا آدم فضایی/ دویدم پیش آن‌ها/ میان کوچه از ترس/ به هم چسبیده بودند/ برای اولین بار/ زمین را دیده بودند/ بِدو بُر دم‌دَم در/ دو تا فنجانِ چاپی/ عقب رفتند و گفتند: «سلام! آدم فضایی.» این سروده‌ای با عنوان «آدم فضایی» از این مجموعه‌ است.

این مجموعه شعر برای گروه سنی ب «۹ تا ۱۱ سال» سروده شده و در ۳۲ صفحه رنگی با شمارگان ۵ هزار نسخه و قیمت ۵ هزار و ۶۰۰ تومان در فروشگاه‌های عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور به فروش می‌رسد.

کامران مهرزاده طراح گرافیکی این اثر انتشار این کتاب و ۷ عنوان کتاب دیگر کانون را به شیوه تقویمی، تجربه تازه‌ای در عرصه چاپ کتاب‌های کانون بر می‌شمارد و معتقد است این شیوه به احتمال زیاد با استقبال مخاطبان روبه‌رو می‌شود.

505502

کد خبر: 660901

وب گردی

وب گردی