شکایت 80 درصدی از کسب و کارهای بدون نماد اعتماد الکترونیک

سرپرست اداره تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت : حدود 80 درصد شکایت‌های ثبت شده در سایت پلیس فتا، از کسب و کارهای بدون نماد اعتماد الکترونیک است .

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سرگرد" حمید کیانی" دریافت نماد اعتماد الکترونیک را اولین و ضروری ترین ساز و کار کسب و کارهای اینترنتی دانست و گفت : اگر قرار باشد در فضای سایبر کسب و کاری صورت گیرد ،باید قانونی عمل شود و اولویت جلب اعتماد مشتریان است.

سرپرست اداره تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: حتی در کسب و کارهای فضای حقیقی نیز متصدیان امر به دنبال اعتماد سازی برای مخاطبان و مشتریان خود هستند، چرا که عدم اعتماد می تواند کسب و کار را چه در فضای حقیقی و چه در فضای سایبر محکوم به شکست کند؛ حتی اگر سرمایه گذاری میلیاردی باشد.

سرگرد کیانی با بیان اینکه بزرگترین کسب و کارها در فضای حقیقی و سایبر نشان دهنده این موضوع است که این مدیران توانسته اند در گام اول پیش از هر برنامه و استراتژی اعتماد مشتریان خود را جلب کنند، افزود: دریافت نماد اعتماد الکترونیک اساس کسب و کارهای فضای مجازی است که این اعتماد و اطمینان خاطر را به مشتری خواهد داد تا خریدی امن داشته باشد.

سرپرست اداره تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت:حدود 80 درصد شکایتهای ثبت شده کاربران در وب سایت پلیس فتا، مربوط به خرید از فضای مجازی و کسب و کارهای فاقد نماد اعتماد الکترونیک می باشد.

او این حجم بالا از شکایات را نشانگر آن دانست که فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیک کمتر مرتکب تخلف می شوند. ضمن آنکه اگر تخلفی از سوی این فروشگاهها صورت گیرد با توجه به ثبت اطلاعات این افراد برای دریافت نماد به راحتی قابل شناسایی هستند و فرد شاکی به حق و حقوق خود خواهد رسید.

سرگرد کیانی ادامه داد: اما در خرید از فروشگاههایی که نشان اعتماد ندارند با توجه به اینکه اطلاعات این فروشگاهها در هیچ جا ثبت نشده است به راحتی قابل رد گیری نیست و چه بسا فرد شاکی نتواند به حق و حقوق خود برسد.

او این مقام مسئول همچنین از فعالان کسب و کارهای اینترنتی خواست تا نماد اعتماد الکترونیک دریافت کنند که این امر باعث رونق کسب و کارهای اینترنتی می شود.

سرپرست اداره تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا گفت:زیر ساخت هایی که در کشور برای کسب و کار اینترنتی فراهم شده است نباید از سوی گروه کوچکی مجرم و خلاف کار زیر سوال برود. این امر می تواند رونق این بازار را از بین ببرد. لذا خود افراد باید به دنبال دریافت نماد اعتماد الکترونیک باشند.

سرگرد کیانی در پایان با اشاره به آدرس سایت و ایمیل پلیس فتا آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و گفت : پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

105105

کد خبر: 660976

وب گردی

وب گردی