اکران «قیچی» از دوم مرداد ماه

اولین فیلم بلند سینمایی کریم لک زاده «قیچی» از دوم مرداد ماه در گروه «هنر و تجربه» به اکران در می‌آید. 

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فیلم، «قیچی» اولین فیلم بلند سینمایی کریم لک‌زاده است که احسان فولادی فرد تهیه کنندگی آن را برعهده دارد. این فیلم که عباس غزالی در آن نقش اصلی را بازی می کند از دوم مرداد ماه در گروه «هنر و تجربه» اکران می‌شود.
عباس غزالی، بهزاد دورانی، سروش صحت، محمدرضا داودنژاد، مونا محمود زاده و سونیا سنجری از بازیگران اصلی این فیلم هستند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: راما برای رهایی از حکمی که ممکن است در آخرین دادگاهش علیهش صادر شود، تصمیم می گیرد در اولین فرصتی که به دست می آورد به جنوب کشور بگریزد و به هر نحوی که شده از کشور خارج شود. از همین لحظه سفر پرمخاطره ی او آغاز می شود.
لک زاده که پیش از این نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های کوتاهی همچون «صبح کنار جاده»، «غم ها و غریزه ها»، «جنایت و مکافات»، «فرشته زرد»، «من آبادان رفتم جنگ»، «ژیلا»و «قمارباز» را برعهده داشته است. تاکنون موفق به کسب بهترین فیلم نامه و فیلم دوم جشنواره از جشنواره فیلم کوتاه شیراز برای «صبح کنار جاده»، کاندیدای بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی از جشن خانه سینما و دریافت عنوان بهترین فیلم نامه از چهاردهمین جشن خانه سینمای ایران برای فیلم«غم ها و غریزه ها»، کاندیدای بهترین صدا از جشنواره فیلم کوتاه تهران، کاندیدای بهترین فیلم، بهترین تدوین و دریافت تندیس بهترین بازیگری از جشنواره فیلم پروین اعتصامی، حضور در جشنواره فیلم کوتاه شیراز و دریافت جایزه ویژه هیئت داوران، حضور در جشنواره فیلمThird Eye Asian Film Festival "چشم سوم" هند، دریافت جایزه هیئت ویژه داوران از این فستیوال برای فیلم«ژیلا»، عنوان بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین تدوین از هفدهمین جشن خانه سینما و کاندیدای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و کسب عنوان بهترین فیلمنامه از این دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران شده است.
503502

کد خبر: 660986

وب گردی

وب گردی