مشارکت عمومی دانشجویان، نقطه قوت فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، مشارکت عمومی دانشجویان را نقطه قوت فعالیت‌های فرهنگی این واحد دانست.

به گزارش ایسکانیوز، علی اصغر رستمی در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی واحدفیروزکوه، فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد و درباره فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه فرهنگی بیان کرد:‌ در دو سال اخیر با تحولی عمیق در حوزه فرهنگ روبه‌رو بوده‌ایم که عمده آن شامل راه اندازی بیش از شش کانون فرهنگی و هنری دانشجویی، برگزاری نخستین جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با عنوان جشنواره سنگر، برگزاری ده‌ها دوره آموزشی فرهنگی، اردوهای متنوع فرهنگی، مسابقات قرآن و عترت و بیش از ده‌ها جلسه سخنرانی علمی و.. بوده است.

وی ادامه داد: مشارکت عمومی دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی نقطه قوت این حوزه است. در آینده نیز اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی متنوع از مهم‌ترین برنامه‌های این حوزه است.

رستمی فعالیت‌های آموزشی این واحد دانشگاهی را یادآور شد و گفت: شاید به جرات بتوان ادعا کرد، واحد فیروزکوه در میان دانشگاه‌های استان تهران، توسعه قابل توجهی در مقاطع تحصیلات تکمیلی داشته است و امروز این واحد دانشگاهی از واحد‌های مطرح در استان تهران است. پذیرش و جذب چشمگیر و بی‌سابقه دانشجو در مقطع دکتری و کار‌شناسی ارشد در دو سال گذشته گواه این مدعاست.

امضای تفاهم‌نامه با شرکت دانش‌بنیان آیریک، تولیدکننده ترانسفورماتور‌های کاهنده هوشمند مصرف برق از دیگر موفقیت‌های این حوزه است که توانسته با تجاری سازی و فروش محصول بخشی از هزینه‌های جاری واحد را پوشش دهد.

رئیس واحد فیروزکوه افزود:‌ در سال جاری نیز با همت، پیگری و تلاش مسئولان واحد، موفق به اخذ تائیدیه و تصویب شش رشته جدید در مقطع دکتری از شورای انقلاب فرهنگی شده‌ایم و با احتساب سه رشته که در مقطع دکتری داشتیم، اکنون ۹ رشته در این مقطع دارای مجوز فعالیت در واحد فیروزکوه هستند که درخور توجه است.

این مسئول اظهار کرد: رشته‌های جدید دکتری شامل دکتری علوم اقتصادی با گرایش اقتصاد اسلامی، دکتری مدیریت دولتی با گرایش مدیریت منابع انسانی، گرایش مالی و گرایش مدیریت تولید و عملیات، دکتری حسابداری، دکتری ریاضی با گرایش آنالیز است.

وی ادامه داد: در مقطع کار‌شناسی ارشد ۴۹ رشته، کار‌شناسی ۲۱ رشته و کاردانی ۲۲ رشته در گروه‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه این واحد دانشگاهی فعال هستند. این واحد اکنون در اکثر گرایش‌های مدیریت، اقتصاد، حسابداری و فنی و مهندسی و علوم پایه از کاردانی تا دکتری دانشجو می‌پذیرد.

رستمی با بیان اینکه در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان و اقداماتی که تاکنون در این حوزه انجام شده است، می‌توان ایجاد مرکز رشد واحد‌های فناور در سال ۱۳۹۳ را ذکر کرد گفت: امضای تفاهم‌نامه با شرکت دانش‌بنیان آیریک، تولیدکننده ترانسفورماتور‌های کاهنده هوشمند مصرف برق از دیگر موفقیت‌های این حوزه است که توانسته با تجاری سازی و فروش محصول بخشی از هزینه‌های جاری واحد را پوشش دهد.

رئیس واحد فیروزکوه اظهار کرد: راه‌اندازی چند شرکت دانش‌بنیان با هدف تولید محصولات صنعتی از دیگر اقدامات این حوزه است که آینده روشنی را برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان رقم می‌زند.

واحد فیروزکوه به فاصله زمانی تقریبا سه سال بعد از آغاز کار دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۴ راه‌اندازی شد و در زمان کوتاهی رشد چشمگیر خود را آغاز کرد. این واحد دانشگاهی با ۴۹۵۷۰ متر بنای آموزشی، اداری و رفاهی ساخته شده، بیش از ۴۵۰۰ دانشجو، ۱۶۰ هیات علمی تمام وقت و پاره وقت جزو واحد‌های بسیار بزرگ الف به شمار می‌آید.

واحد فیروزکوه در۱۱۰ کیلومتری شهرتهران و در دوسایت مجتمع دانشگاهی و مرکزی احداث شده و توسعه یافته و امکانات و زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی و رفاهی این واحد دانشگاهی شامل مجموعه گسترده‌ای از سالن‌های استاندارد ورزشی، آمفی تئا‌تر، خوابگاه، مسجد و فضای سبز و... در نوع خود قابل توجه است.

روسای این واحد از بدو تاسیس آدینه خلیلی، محمد متین، تقی دربانیان، نقی شجاع و علیرضا حسنی بوده‌اند و اکنون نیز حجت‌الاسلام دکتر علی اصغر رستمی عهده دار ریاست این واحد دانشگاهی است. وی دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی در رشته حقوق است.

20101

کد خبر: 661010

وب گردی

وب گردی