نظر فراکسیون امید در مورد حقوق دانان شورای نگهبان چیست؟

روز چهارشنبه روز مهمی برای مجلسی‌ها است تا از میان پنج حقوقدانی که رییس قوه قضاییه به آنها معرفی کرده است سه نفر برای عضویت شش ساله در شورای نگهبان مشخص شوند

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه اعتماد، انتخاب سه حقوقدان شورای نگهبان شاید یکی از مهم‌ترین تصمیماتی باشد که مجلس دهمی‌ها در ماه‌های ابتدایی حضورشان در پارلمان باید برای آن آماده شوند. روز چهارشنبه روز مهمی برای مجلسی‌ها است تا از میان پنج حقوقدانی که رییس قوه قضاییه به آنها معرفی کرده است سه نفر برای عضویت شش ساله در شورای نگهبان مشخص شوند؛ حقوقدانانی که سال آینده برای انتخابات ریاست‌جمهوری و چهار سال بعد برای انتخابات بعدی مجلس شورای اسلامی نقش مهمی را ایفا خواهند کرد. دیروز پنج حقوقدان معرفی شده به فراکسیون امید رفتند. فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس دهم که با ١٦٠ عضوی که دارد نقش مهمی در انتخاب حقوقدانان خواهد داشت. عباسعلی کدخدایی، محمد رضا علیزاده، محمدهادی صادقی، سید فضل‌الله موسوی و احمدبیگی حبیب‌آبادی پنج حقوقدانی هستند که آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه آنها را برای عضویت در مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.


نظر فراکسیون امید
به کدام گزینه است؟

هیات رییسه فراکسیون امید اما در دو روز اخیر دو جلسه با حقوقدانان معرفی شده شورای نگهبان داشتند و دیدگاه‌های آنها و پاسخ‌هایشان به نقطه نظرات اعضای فراکسیون را استماع کردند. تصمیمی که در نهایت گرفته شده است اما تصمیم مهمی است. از میان پنج حقوقدان معرفی شده به مجلس شورای اسلامی نظر اعضای فراکسیون امید به دو حقوقدان است. نفر اول « محمد رضا علیزاده» است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق است و از دوره دوم تا ششم در شورای نگهبان حضور داشته است. وی با سابقه‌ترین عضو حقوقدان شورای نگهبان است. معاون رییس قوه‌قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاون بازرسی کل کشور، دادستان انقلاب اسلامی قائمشهر، مدیرکل ارزشیابی قضات و قائم مقام دبیر شورای نگهبان از سوابق کاری علیزاده محسوب می‌شود. حقوقدان بعدی که توانسته است نظر اعضای فراکسیون امید را جلب کند « احمدبیگی حبیب‌آبادی» است. او از قضات با سابقه دادگستری است. او که در دوره‌ای مشاورت آیت‌الله صادق آملی لاریجانی را عهده‌دار بوده است، در سال ٨٩ از سوی رییس دستگاه قضا برای حضور در شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی معرفی شد که موفق به جلب نظر نمایندگان برای عضویت در این شورا نشد. اعضای فراکسیون امید اما انتخاب حقوقدان سوم را به نظر شخصی اعضای فراکسیون موکول کرده و برای آن تصمیم فراکسیونی نگرفته‌اند. در میان خبرهایی که می‌رسد اما گویا در میان اصولگرایان، تلاش‌های زیادی صورت گرفته است که احمد بیگی حبیب آبادی نتواند از مجلس رای مثبت بگیرد. حال باید منتظر ماند و دید روز چهارشنبه حقوقدانان نزدیک به کدام جناح می‌توانند نظر مثبت مجلس را کسب کنند.

202/201

کد خبر: 661116

وب گردی

وب گردی