رییس سازمان سما: مسابقات قرآن دری برای ورود به فهم قرآن است

نهمین جشنواره کشوری قرآن در سما(طرح قدس) با تلاوت پروینی نژاد قاری ملی قرآن کریم و با حضور زرهانی معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما، دکتر کسرایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، دکتر نیازی معاون دانشجویی و فرهنگی سما، شریفی معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما قم و جمعی از مسئولان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایسکانیوز، زرهانی در آغاز ضمن ابراز خرسندی از حضور در یک محفل قرآنی دانشگاهی در شهر دارالمومنین و شکرگزاری از فرصت پیش آمده گفت: قرآن کتاب هدایت است و همه بشریت تا پایان تاریخ حق بهره برداری از این منبع الهی را دارند. زندگی تمامی انسان ها تلفیقی از نور و ظلمت می باشد که با کمک قرآن به سمت نور حرکت می کند و خوش به سعادت افرادی که با تفکر و تدبر در آیات الهی، حیات طیبه می یابند.

وی پریشانی ها موجود در جامعه را حاصل دوری از قرآن دانست و اظهار داشت: موفقیت های افراد در زندگی فردی و اجتماعی ماحصل نزدیکی و عمل به قرآن است و نابسامانی ها نیز برآمده از دوری از این کتاب آسمانی است.
معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما انس با قرآن را دری به سمت رستگاری دانست و با اشاره به دوره طولانی استعمار و فاصله گرفتن از قرآن و مفاهیم و دانش قرآنی، بازگشت مجدد مصلحان جامعه برای غلبه بر استبداد و احیای تفکر دینی را یادآور شد و بیان کرد:راه نجات فرد، جامعه و کشور بازگشت به قرآن است.
دکتر زرهانی با بیان حق داشتن قرآن بر گردن همه مسلمانان، عنوان کرد: ما می بایست از پیشگاه قرآن نیز عذرخواهی نماییم چرا که به اندازه کافی در جامعه به آن نپرداخته ایم.
وی ادامه داد: در نظام تعلیم و تربیت و به ویژه سازمان سما باید خشت اول آموزش و پرورش خود را بر پایه قرآن بگذاریم، از همین رو ما در دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما یکی از زمینه های ارتقا برند سما را پرداختن به قرآن به صورت آموزش قرائت، فهم آیات و عملیاتی کردن آن در زندگی اجتماعی قرار داده ایم.
معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما مسابقات قرآن را دری برای ورود به فهم قرآن دانست و وجود این همه قاری و حافظ قرآن را از مواهب انقلاب اسلامی دانست.
وی همچنین خطاب به حضار گفت: وقتی شما حافظ قرائت باشید، قرآن نیز در اثنای مختلف زندگی و نشان دادن راه از بیراه حافظ و نگهبان شما خواهد بود. قاری قرآن بودن منافاتی با انجام سایر فعالیت های علمی، اجتماعی و فرهنگی ندارد. در تفکر اسلامی مذهبی شدن مساوی با انزوا نیست.
شریفی معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما دیگر سخنران این مراسم بود که ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی به حاضرین گفت: مفتخریم که سما واحد قم میزبانی این دوره از جشنواره کشوری قرآن در سما را بر عهده دارد و میزبان چهره های منور قرآنی، اساتید برجسته، داوران معزز، دانشجویان و دانش آموزان منتخب و کارکنان ارجمند سازمان سما می باشد و امید داریم بتوانیم در زمینه احیای قرآن؛ این کتاب آسمانی گام های مفید و موثری برداریم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های قرآنی در سما قم، به تشریح فعالیت های کلاس های نور که با دارابودن تمامی امکانات و تجهیزات به تدریس درس قرآن می پردازند پرداخت.
معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما قم همچنین پیشنهاد راه اندازی و تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره قرآنی سما را در شهر مقدس قم برای وسعت دادن به فعالیت های قرآنی و برنامه ریزی های سالیانه مطرح نمود. لازم به ذکر است پیشنهاد ایشان از سوی دکتر زرهانی نیز مورد استقبال قرار گرفت.
اجرای زیبا و دلنشین همخوانی توسط گروه بین المللی هم خوانی و مدیحه سرایی بقیه الله اعظم از دیگر بخش ها این مراسم بود که با استقبال حاضرین روبرو شد.

در خاتمه توضیحاتی درخصوص روال اجرایی مسابقات، انتخاب داوران و شرایط انتخاب برگزیدگان توسط رئیس هیات داوران به منظور ایجاد نشاط، آرامش و برگزاری شایسته مسابقات ارائه شد.
سپس مسابقات در دو بخش خواهران و برادران در چهار رشته قرائت به روش ترتیل، قرائت به روش تحقیق، حفظ و ترجمه و تفسیر آغاز به کار کرد.

20101

کد خبر: 661300

وب گردی

وب گردی