تداوم گرد و غبار در 7 استان کشورطی 3 روزآینده

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به شرایط ناپایدار جوی در نوار شمالی کشور از تداوم گرد و غبار در استان‌های قم، سمنان، مرکزی، جنوب تهران، البرز، قزوین و اصفهان طی سه روز آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، احد وظیفه در این باره گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با نفوذ هوای خنک و شمالی شدن جریانات بر روی سواحل شمالی و همراهی آن با شرایط ناپایدار جوی، ضمن کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور و ارتفاعات شمالی البرز، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 22 و 23 تیر، در استان‌های ساحلی خزر، بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

او با اشاره به اینکه دریای خزر نیز طی همین مدت مواج است، افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای استان‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و امروز بعدازظهر برای استان اردبیل رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: در سه روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های قم، سمنان، مرکزی، جنوب تهران، البرز، قزوین و اصفهان، باد نسبتا شدید و گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، امروز برای استان‌های، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و به تدریج استان بوشهر گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود. خلیج فارس طی امروز و فردا و شرق دریای عمان نیز در سه روز آینده مواج خواهد بود.

او در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران در روز چهارشنبه 23 تیر، کمی ابری، همراه با وزش باد، در بعدازظهر افزایش ابر با حداکثر و حداقل دمای 34 و 22 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه 24 تیر، کمی ابری همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 35 و 23 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

20106

کد خبر: 661322

وب گردی

وب گردی