حافظی:  راه آهن تهران  امنیت روانی مردم را تهدید می کند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: راه آهن شهر تهران آلودگی صوتی، سیما و منظر، هوا و لرزه ای ایجاد کرده است و امنیت روانی مردم را تهدید می کند.

به گزارش ایسکانیوز رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه خدماتی که راه آهن به مردم ارائه می دهد، می تواند بسیار باارزش باشد، افزود: نباید این خدمات، محیط زیست را تهدید و امنیت روانی مردم را مخدوش کند.
او با بیان اینکه 28 سال از پایان هشت سال دفاع مقدس می گذرد،گفت: آیا این زمان برای ارتقای زیرساختها و دستیابی به تکنولوژی روز دنیا کافی نبوده است؟ تکنولوژی مورد استفاده در خطوط راه آهن مربوط به چند دهه قبل است و این نحوه ارائه خدمات قابل پذیرش نیست.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: اینکه می گوئید در توکیو یا سایر شهرهای پیشرفته، راه آهن در مرکز شهر ایجاد می شود، به دلیل رعایت سایر ملاحظات بوده است.مقایسه تهران با این شهرها غیرمنطقی است.
او ادامه داد: ساختمان های شهرهای پیشرفته، زلزله های 7 ریشتری را تحمل می کند و آلودگی صوتی به داخل ساختمان ها منتقل نمی شود، اما ساختمان های محقر حاشیه خطوط راه آهن تهران وقتی قطارهای دیزلی راه آهن با سرعت 30 کیلومتر از کنارشان عبور می کند، لرزه ای معادل 4 ریشتر را تحمل می کنند.
حافظی خطاب به مدیرعامل راه آهن، گفت: پیشنهاد می کنم ایشان یک شب مهمان ساکنان خونگرم حاشیه راه آهن شود تا از نزدیک شاهد باشند که چگونه آرامش ساکنان حاشیه خطوط راه آهن مختل می شود.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به طرح جامع شهر تهران، گفت: راهبردها در این طرح احصا شده و طرح موضعی راه آهن و خطوط آن نیز پیش بینی شده است و بر این اساس می بایست تا پایان سال 90 مکانیابی، اصلاح رویه ها و تعیین تکلیف خطوط انجام می شد.
حافظی همچنین گفت : راه آهن شهر تهران آلودگی صوتی، سیما و منظر، هوا و لرزه ای ایجاد کرده است. حمل و نقل ارزان، سریع و ایمن مطالبه جدی مردم است و نباید خدمات راه آهن منجر به تهدید آرامش مردم شود.

105105

کد خبر: 661338

وب گردی

وب گردی