امیر محبیان:  اصولگرایان هر چه داشتند در 92 رو کردند

امیر محبیان تحلیلگر اصولگرا معتقد است که اصولگرایان هرآنچه در چنته داشتند در انتخابات ریاست جمهوری 92 رو کردند و اکنون مشخص نیست چهره ی جدیدی در بساط دارند یا نه.

به گزارش ایسکانیوز، محبیان در گفت و گو با «انتخاب» در پاسخ به سئوالی درباره اظهار نظر باهنر در مورد شرط اصولگرایان برای حمایت از روحانی فت: بنده طبیعتا از ما فی‌الضمیر آقای باهنر خبر ندارم که چه چیزی را می خواهند مطرح کنند، اما چند نکته اینجا مطرح است. «مایی» که آقای باهنر گفتند به چه معنا است؟ یعنی آیا جامعه اسلامی مهندسین منظور ایشان است؟ یا جبهه پیروان خط امام و رهبری؟ یا کلیت جریان اصولگرایی؟ به نظر من، کلیت جریان اصولگرایی نمی تواند باشد. چراکه، باتوجه به اختلاف نظرهایی که وجود دارد فعلا امکان اجماع بر سر موضوعاتی از جمله حمایت یا عدم حمایت از دکتر روحانی نیست.

وی در ادامه افزود: اگر اقای باهنر از منظر جبهه پیروان خط امام یا از منظر جامعه مهندسین این سخنان را گفته باشند، بنابراین باید دید که تصمیمات تشکیلات ایشان چه بوده و بعد درمورد آن قضاوت کرد. ضمنا درمورد حمایت یا عدم حمایت از آقای روحانی تا زمانی که رقبای ایشان مشخص می می شوند، هنوز نمی توان تصمیم قطعی گرفت.

این تحلیلگر اصولگرا تصریح کرد: درمورد تصمیم اصولگرایان به حمایت یا عدم حمایت از دکتر روحانی، باید بگویم که قدری زود است که به ضرس قاطع در این مورد اظهار نظر کنیم. البته شرایط هم باید ارزیابی شود، یعنی حمایت اصولگرایان از روحانی به معنای قرار گرفتن جبهه اصولگرایی و اصلاحات بر سر یک سفره است. آیا اصولگرایان می خواهند چنین وضعیتی به وجود بیاید؟

وی در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال کاندیداتوری سعید جلیلی در انتخابات گفت: اگر آقای جلیلی به صحنه بیایند، طیف های پایداری و امثالهم ایشان را حمایت خواهند کرد. اما برخی از اصولگرایان مثل آقای باهنر و... از چهره هایی مثل جلیلی حمایت نمی کنند. به نظر من، هنوز فاصله های زیادی از نظر نوع نگرش وجود دارد که احتمال حمایت یکپارچه از آقای جلیلی را منتفی می کند.

محبیان با اشاره به نگاه جامعه به اصولگرایان گفت،: بعد از انتخاب رئیس دولت اصلاحات، اینگونه گمان می شد که اصولگرایان برای همیشه به تاریخ پیوستند، ولی بعدا دیدیم این چتین نشد. البته، اکنون احتمال بازگشت افکار عمومی به سمت جریان اصولگرایی نه تنها وجود دارد بلکه حتی کم هم است.

وی در پاسخ پرسش دیگر «انتخاب» در مورد تاکتیک احتمالی برخی جریان های اصولگرا برای استفاده از احمدی نژاد برای ضربه به روحانی، گفت: اصولگرایان بر اساس اصول اخلاقی خودشان در صدد مخدوش کردن و خراب کردن چهره هیچکس نیستند. آقای روحانی هم رئیس جمهور این کشور هست و در درون نظام است.

محبیان با بیان اینکه باید منتظر باشیم و ببینم اصولگرایان چهره تازه ای را در کارزار انتخابات رو می کنند یا نه، گفت: با توجه به اینکه اصولگرایان تمامی چهره های خود را در سال 92 رو کردند باید منتظر باشیم و در زمان خودش ببینیم آیا چهره نویی تا آن زمان عرضه خواهد شد یا خیر.

201/201

کد خبر: 661375

وب گردی

وب گردی