رونق شرکت‌های دانش‌بنیان با پذیرش در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر رشد شرکت‌های کوچک و متوسط با راه‌اندازی بازار اختصاصی در فرابورس ایران افزود: تمرکز فرابورس بر توسعه بازار بدهی موجب پر شدن فاصله این بازار با بازار سهام در کوتاه‌مدت خواهد شد.

محمد فطانت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جریان بازدید از غرفه فرابورس ایران در نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه، راه‌اندازی بازاری برای شرکت‌های کوچک و متوسط در قالب یک تابلوی مجزا در فرابورس را پتانسیل مناسبی برای رشد ارزیابی کرد و افزود: شرکت‌های کوچک و متوسط در سراسر کشور و در شهرک‌های صنعتی وجود دارند و اگر فرصتی برای فعالیت و معرفی بیشتر این شرکت‌ها فراهم شود، مفید فایده خواهد بود.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی انجام شده، فرصت حضور و تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیاندر همین تابلوی اختصاصی فراهم خواهد شد، ادامه داد: فعال کردن صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و نقش آنها در کمک به ایده‌های جدید و استارت ‌آپ‌ها موجب افزایش رونق بازار دارایی فکری خواهد شد و یکی از رویکردهای مهم در نمایشگاه امسال توجه به شرکت‌های دانش بنیان است که می‌تواند چرخه این بازار را کامل کند.

فطانت ضمن تاکید بر توسعه بازار بدهی تصریح کرد: ظرفیت بازار صکوک هنوز در کشور ناشناخته است در حالی که می‌تواند بازار اولیه را رونق دهد.

به گفته وی، تمرکز فرابورس برای توسعه بازار بدهی، فرصتی مغتنم برای پر کردن فاصله میان بازار بدهی و بازار سهام در مدت زمان کوتاه است و آثار فراوانی بر اقتصاد کشور دارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش دیگری از اظهاراتش، ساماندهی بازار پایه را ضروری توصیف کرد و گفت: باید به سرعت فرصتی برای ارتقای شرکت‌های موجود در بازار پایه فراهم شود تا این شرکت‌ها هم آمادگی پذیرش در بازار بورس و فرابورس را پیدا کنند.

وی سرمایه اصلی فرابورس ایران را پرسنل جوان، خلاق و چابک عنوان کرد و گفت: این شرکت به سرعت مراحل رشد خود را طی کرده و امیدوارم حرکت این مجموعه رو به جلو و برای اقتصاد کشور اثرگذار باشد.

401/601

کد خبر: 661406

وب گردی

وب گردی