سازمان تامین خراسان شمالی 650 میلیارد ریال از کارفرمایان طلب دارد

سرپرست تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: این سازمان از کارفرمایان، نهادهای دولتی و غیردولتی 650 میلیارد ریال بابت حق بیمه طلب دارد.

به گزارش ایسکانیوز ؛ سیداحمد سیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار کرد: از مجموع این میزان 110 میلیارد ریال مربوط به شهرداری است.

وی افزود: هم اکنون شهرداری 428 نفر نیروی بازنشسته دارد که میانگین حقوق دریافتی آنان بین 17 تا 20 میلیون ریال است که ماهانه برای این تعداد حدود هشت میلیارد ریال مستمری حقوق پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون شهرداری یک هزار و 400 نفر نیرو دارد که حق بیمه ماهانه آنان سه میلیارد و 800 میلیون ریال است.

وی با توجه به تفاوت پرداختی از سوی سازمان تامین اجتماعی بابت مستمری کارگران بازنشسته و پرداخت حق بیمه کل کارکنان افزود: سازمان تامین اجتماعی به طور متوسط ماهانه پنج میلیارد ریال از سایر منابع درآمدی برای پرداخت مستمربگیران شهرداری پرداخت می کند.

سرپرست تامین اجتماعی خراسان شمالی اشاره ای به سخنان شهردار بجنورد در یک روزنامه محلی این استان کرد و افزود: متاسفانه شهردار سازمان تامین اجتماعی را پدرناخوانده عنوان کرده که این ظلم به نیروهای زحمتکش این اداره است.

سیدی افزود: متاسفانه شهرداری ماهانه بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال بابت حق بیمه کارکنان خود پرداخت نمی کند و این امر باعث کمبود نقدینگی این سازمان شده است.

وی اظهار کرد: طبق قانون بیش از سه ماه نباید کمتر از 100 درصد حق بیمه پرداخت شود چرا که این امر مطالبات کارگران است باید به موقع پرداخته شود تا ما نیز بتوانیم خدمات به موقعی به نیرو های بازنشسته ، از کار افتاده و سایر موارد ارائه دهیم.

وی افزود: اگر نتوانیم طبق قانون هر ماه مطالبات خود را وصول کنیم این سازمان زیان می بیند.

وی با بیان اینکه ما برای وصول بدهی دنبال نقدینگی هستیم گفت: اما اگر شهرداری تا پنجم مرداد نتواند برای بدهی خود چاره ای بیاندیشد در خصوص استخر شهروند اقدام خواهیم کرد.

***سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی از الیاف شیروان 100 میلیارد ریال مطالبه دارد

وی در بخش دیگری از سخنانش به 100 میلیارد مطالبه این سازمان از الیاف شیروان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه این کارگاه تولیدی ورشکسته شده است و حتی تمامی املاک آن در رهن بانک ها است نمی توانیم مطالبان این سازمان را وصول کنیم و به نوعی این مطالبه غیر ممکن شده است.

وی افزود: این در حالی است که این کارگاه تولیدی 700 نفر نیروی بازنشسته دارد که هرماه باید بیش از 30 میلیارد ریال به آنان حقوق بابت مستمری پرداخت می شود.

***318 هزار نفر از شهروندان خراسان شمالی زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند

سرپرست تامین اجتماعی خراسان شمالی تعداد بیمه شده های اصلی این سازمان در این استان را 104 هزار نفر عنوان کرد و گفت: با افراد زیر پوشش به 318هزار نفر خواهند رسید.

وی بر فرهنگ سازی ترویج پوشش بیمه ای تاکید کرد و افزود: در این راستا رسانه های می توانند نقش موثری را ایفا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش کرد: سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور از دولت 100 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که میزان طلب این استان ها از هم تفکیک نشده است اما بعد از احصا در اختیار رسانه ها قرار گذاشته می شود.

سیدی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تحریم ها، کاهش کسب و کار، کاهش بیمه شده ها و افزایش تعداد مستمربگیران روندی چالشی در پیش است که باید از هم اکنون اقداماتی انجام دهیم تا در آینده با مشکل اساسی مواجه نشویم.

وی تعداد مستمربگیران این استان را 11 هزار و 500 نفر عنوان کرد و گفت: بدون احتساب تعهدات کوتاه مدت و هزینه های بخش درمان در سال 95، ماهانه 140 میلیارد ریال مستمری به این تعداد پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: پارسال یک هزار و 450 میلیارد ریال مستمری به بازنشسته های زیر پوشش این سازمان پرداخت شده بود.

وی با بیان اینکه منابع درآمدی این سازمان دچار تزلزل و مشکل شده است افزود: درآمد سازمان بستگی به ضریب اشتغال دارد اگر اشتغال کاهش یابد منابع درآمدی نیز کاهش خواهد یافت.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز در این نشست از ارتقای تخت های بیمارستانی خبر داد و گفت: در دولت تدبیر و امید بیمارستان ثامن الائمه (ع) بجنورد مرکز استان از 102 تخت به 160 تخت افزایش یافته است.

داوود احمدیان افزود: ساخت کلینیک تخصصی به متراژ چهار هزار متر مربع در بیمارستان بجنورد، ساخت سواله چند منظوره از دیگر اقدامات این سازمان است.

وی تعداد نیروهای این مراکز درمانی را 400 نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد نیروی متخصص و غیر متخصص به افراد زیر پوشش و بیماران خدمات ارائه خواهند داد.

وی از ارتقای هتلینگ بیمارستان و مراکز درمانی نیز خبر داد و افزود: در راستای رضایت مراجعه کننده ها و پویایی و پیشرفت مراکز درمانی مجهز به امکانات شده اند و از نظر فضای فیزیکی نیز رشد داشته ایم و حتی با ساخت اتاق های وی آی پی برای بیماران سعی کرده ایم شاخص ها را افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: در درمان غیر مستقیم نیز با بیش از 300 مرکز درمانی دولتی و خصوصی قرار داد بسته ایم و بدهی خرید خدمت را نیز به روز کرده ایم .

وی افزود: تا هم اکنون چهارهزار میلیارد ریال برای بروز کردن بدهی خرید خدمت از طریق وام و سایر اقدامات پرداخت کرده ایم که این امر موجب رضایت مراکز درمانی برای ارائه خدمات مطلوب تر به بیماران خواهد شد.

کد خبر: 661430

وب گردی

وب گردی