واکنش وزارت بهداشت به اخبارآماده باش بیمارستان های تهران به دلیل ورود ریزگردها

رییس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت با اشاره به اخبار رسانه های مجازی مبنی بر آماده باش بیمارستان های پایتخت به دلیل ورود ریزگردها گفت: اورژانس کشور و بیمارستان ها با توجه به سابقه بروز این شرایط جوی در این ماه ها آمادگی لازم برای مواجهه را دارند و این مساله ای نیست که به صورت یک آماده باش مجزا اعلام شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا، دکتر خسرو صادق نیت اعلام کرد: به دلیل شرایط جوی حاکم بر منطقه، یک توده هوا همراه با ریزگردها به زودی از غرب وارد کشور خواهد شد و استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و بوشهر را در بر خواهد گرفت و احتمال افزایش میزان ریزگردها در هوای این استان ها طی شبانه روز آینده وجود خواهد داشت براین اساس توصیه می‌شود هموطنان در این استان ها موارد ایمنی را رعایت کنند.

او درباره احتمال رسیدن این توده هوا به استان های مرکزی کشور و پایتخت نیز افزود: این احتمال وجود دارد که ریزگردها به صورت خفیف تر به استان های مرکزی کشور هم سرایت کنند اما برای اظهار نظر قطعی در این مورد باید نقشه های هواشناسی و حرکت توده های جوی توسط کارشناسان هواشناسی مورد بررسی قرار گیرند.

دکتر صادق نیت با اشاره به اخبار رسانه های مجازی مبنی بر آماده باش بیمارستان های پایتخت گفت: اورژانس کشور و بیمارستان ها با توجه به سابقه بروز این شرایط جوی در این ماه ها آمادگی لازم برای مواجهه را دارند و این مساله ای نیست که به صورت یک آماده باش مجزا اعلام شود و هموطنان در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

او همچنین افزود: البته توجه مردم به هشدارهای قبل از بروز این شرایط جوی بسیار ارزشمند و موثر بوده و تا کنون باعث شده با مشکل زیادی در این زمینه مواجه نباشیم.

20106

کد خبر: 661477

وب گردی

وب گردی