قوامی: لایحه کاهش ساعات کار بانوان برای دولت بار مالی دارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در اخطار اصل ۷۵ قانون اساسی گفت: لایحه کاهش ساعات کار بانوان برای دولت بار مالی به همراه دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، هادی قوامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 23 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه کاهش ساعات کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص که از شورای نگهبان اعاده شده، گفت: اصل 75 قانون اساسی تصریح کرده که اگر طرح‌های قانونی و پیشنهادات و اصلاحاتی که نمایندگان در خصوص لوایح قانونی مطرح می کنند به کاهش یا افزایش هزینه‌های عمومی منجر می‌شود در صورتی در مجلس قابل طرح است که در آن جبران کاهش درآمد یا تامین هزینه جدید معلوم شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه مذکور مغایر با اصل 75 قانون اساسی است، افزود: در این لایحه پیش بینی نشده که بار مالی چگونه جبران می‌شود.

دکتر لاریجانی در پاسخ به تذکر قوامی گفت: ایراد بر اصلاحی که کمیسیون در این لایحه انجام داده وارد است اما این ایراد مربوط به تبصره 2 این لایحه می‌شود و به کل لایحه وارد نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در این لایحه بار مالی تامین نشود مغایرت قانونی دارد لذا اجازه داده شود که کمیسیون توضیحات لازم را ارائه دهد تا بار مالی آن مشخص شود./

202

کد خبر: 661504

وب گردی

وب گردی