دلیل ساعت‌های طولانی ماندن در ترافیک جاده چالوس؛ ۷ برابر زمان عادی مسافر وارد جاده شد/

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در ایام تعطیلات عید فطر روزانه 130 هزار خودرو در این جاده تردد می کردند که 7 برابر زمان عادی بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به تمهیدات ترافیکی طرح تابستان گفت: در استان البرز از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین، تردد 27 میلیون خودرو ثبت شد این در حالی است که تردد میانگین عادی در جاده 20هزار خودرو در حال رفت و 20 هزار در حال برگشت است.

او با اشاره به تعطیلات هفته گذشته عید فطر افزود: در تعطیلات گذشته روزانه 130 هزار خودرو در جاده چالوس تردد داشتند که 7 برابر زمان عادی است همین موضوعات باعث می شود که افراد 3 برابر زمان عادی در ترافیک بمانند.

رئیس پلیس استان البرز گفت: سال گذشته نیز در تعطیلات عید فطر همین حجم تردد را شاهد بودیم در شورای تامین استان موضوع سفرهای تابستانی وعید فطر را مطرح کردیم و جلسه ای ویژه ای با حضور استاندار برگزار و تصمیم گرفته شد از سایر قسمتهای نیروی انتظامی برای تسهیل ترافیک به راهبر کمک شود.

به گفته کامرانی صالح در تعطیلات امسال به جز 5 کیلومتر از طول جاده چالوس و بخشهایی که دارای رستوران نبود،مشکل خاصی وجود نداشت اگر چه همه می دانیم ظرفیت وگنجایش جاده زیبای چالوس با ترددهای آن هماهنگ نیست.

او ادامه داد: امکان تعریض جاده چالوس وجود ندارد و اگر فکری در آینده نشود باز هم شاهد این گونه ترافیک ها خواهیم بود اگر چه پلیس تمهیدات لازم را اتخاذ کرده بود گاهی مواقع به دلیل پس زدن چند کیلومتری ترافیک تمهیدات نیز جواب نمی دهد.

رئیس پلیس استان البرز با انتقاد از برخی افراد که همزمان با تعطیلی به جاده چالوس می روند گفت: به محض تعطیل شدن نباید به این جاده هجوم آورد می توان با توزیع سفر برای رفتن به شمال از مسیرهای دیگری به جز چالوس استفاده کرد یا مقصد سفر را به جز شمال به سایر استانها تغییر داد.

او در مورد چرایی عدم استفاده از آزاد راه تهران شمال گفت: مسئوولان دولتی بارها از این آزاد راه بازدید کردند که امیدوارم این بازدیدها به نتیجه رسیده و این آزاد راه هر چه سریعتر راه اندازی شود اگر چه فکر می کنیم با راه اندازی این جاده بازهم به دلیل زیبایی چالوس مسافران از این جاده استفاده می کنند.

در ادامه سید یعقوب میرکتولی مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان البرز گفت: اکیپ های راهداری برای تسهیل تردد و جلوگیری از انسداد جاده در طول جاده های استان مستقر بودند همچنین برای اینکه در تونل کنداون به طول 2 کیلومتر مشکلی ایجاد نشود و هنگام قطع برق جت فن ها از کار نیفتد ژنراتور نصب شده بود.

او ادامه داد: در تعطیلات عید فطر هیچ گونه حادثه ای منجربه فوت در جاده چالوس نداشتیم وایمنی در این جاده ها وجود دارد.

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان البرز گفت: در شهریور ماه بار دیگر شاهد اوج سفر در جاده های استان البرز و ترافیک در این جاده ها خواهیم بود.

او در پایان گفت: این سازمان روی شرکتهای حمل و نقل عمومی و اتوبوسها نظارت کافی را انجام می دهد تا مشکلی به وجود نیاید.

20103

کد خبر: 661562

وب گردی

وب گردی